Sunday, February 27, 2011

aku suka lukis kartun

salam =)

masa kecik2 dulu, aku sgt2 obses melukis kartun, aku akan reka cerita (based on tv) pastu abis sumer buku2 skolah yg agak2 dah x gune tuh utk dijadikan tempat melempiaskan karya aku ;p..aku igt lagi, aku penah kene marah dgn embah (nenek) aku sbb abis buku tulisan adek aku kerjakan,manela aku tau, igtkan buku tu adek aku dah xgune - dahle homework xpenah buat mamat tuh! ;p ..pastu aku igt lagi, makcik aku pon bising sgt sbb die kate aku buat pembaziran , berkhayal x tentu hala, berangan..tp adekah aku membazir kertas? tidak kot..sbb aku recycle balik buku2 yg dah xgune..mak aku? hmm..aku rase die blm pernah lg semarah spt orang2 yg disebutkan..bebel2 sket tu ade jugak..klulah aku dpt kumpul balik buku2 conteng katun dulu,con4m blh buat filem! hahaha..kalah storyboard orang buat skrip..

tp skg ble dh besar2,aku senyum je sorang2 bile mikirkan balik..aku ilang habit tuh mase masuk skolah menengah kot..cume mase skolah menengah aku tukar daripada 'buat filem' kepada lukis2 atas kad ucapan,lukis2 mural skolah,lukis2 peta merentas desa tp style kartun..kirenye lebih terarahlah habit aku tuh..

pd aku xsalah utk kite expresskan hobi kite tuh..mungkin org tua dulu2 pemikiran mereka lain sikit..klu parent skg nih, bile die nmpk je ape2 special skill yg anak2 die ada, parent tu akan ketengahkan lagi,,gilap lagi..encourage anak2..btul tak? tapi bukanlah aku nk kate yg 'kelebihan' aku lukis katun tuh dibantutkan ..tak..xdelah lawo sgt pon katun2 yg aku lukis tuh..cume aku rase katun2 aku tu lebih kelihatan mcm dlm tv..ade jalan cerita..

ade beberapa bulan lepas,aku cube utk lukis gune 'paint' sbb lappy aku x install photoshop kan..saje2,tingat balik zaman kecik2..kelaka la plak..sbb this time aku lukis diri aku pegang 2 budak kecik (umar & maryam)..muke pon mcm tense je hah ;p..kire oklah tu..skill skit2 masih ade =)






p/s : sumer org mase kecik2 ade hobi tersendirikan..cube igt balik..sure tersengih ..

19 comments:

Mama Zharfan said...

cutenya doodling tu :)
me fail bab2 lukis ;)
me dari kecik suka membaca --tak kisah baca apa pun hehheh

Unknown said...

ila dulu tak suka lukisan,sgt keras tangan...hehehe

Sidratul Muntaha said...

aku kecik2 smpai tua mgm suke baca komik.
zaman - zaman dulu aku suek giler baca komik tony wong...
yg kungfu - kungfu tu..
dah beso sikit layan anime,layan kartu jepun
layan komik jepun..

Hezesuze said...

oh sifat weols dari dulu tak suke melukis...mencik!!! kalo lukis org mesti tak jadi hahahaha

Mek Rose said...

pandai ek ko lukis kat paint.
if den..tataula jd ape..kikikik

SyaNa said...

aku dulu suke lukis rumah pastu blkg aku 2 bukit tgh2 ade matahari
hahhaaa
nnt la aku try lukis cam ko

SyaNa said...

opps lupe nk komen gambar ko tu
haah la teserlah ko tension
hahahaa

r|nA @ ja|j|na said...

ya ampun, subjek paling tak suke mase skolah dulu is senilah..tgn rina mmg takde seni langsung..seni mempertahankan diri taulah, ekekeke..

CHeeSYaNa said...

giler hebat lukis kat paint!!!

mama ahza said...

aku ingat lagi katun2 yg kau lukis mase kt shah dulu! cute gler!! kau mmg terer lukis katun ty, betul2..kalau zmn skang mesti parents lg gilap..
btw, yg maryam tu sebijik mcm d real maryam! :D

mama_umar_maryam said...

tq mz..tgklah rambut zt lukis tuh,kejap pki marker,kejap brush,hahah

ila - zt suke katun je ila,klu soh buat lukisan tasik ke,anyam tikar ke mase skolah mmg xminat langsung!

ayu - aku layan doremon smpi mak aku buang sumer ;(

mama_umar_maryam said...

heze - xper,tau lukis org lidi pon kire seni whatt ;)

rose - lenguh urat tangan ni gune mouse,maleh dah trus,hahaha

syana - lukisan bukit dan matahari dan awan dan burung terbang adalah basic,hahahah

mama_umar_maryam said...

rina - aku pon kureng gemar time pend.seni,lagi2 kene lukis batiklah,apelah,mmg dpt gred kesian je ;p

dayana- hahahah,hebat ke ape yang oii,agaknye klu zarif lukis lagi lawo hah

esah - oh, 2 bff skolahku sudah komen,hanya korglah antara bukti yg tgal utk menyatakan kebenaran ini hahaha,igt x dulu kite gile buat kad sumer tu..ko pon kreatif sah,tulisan ko dahla cantek ;p

Syida said...

cantiknya ko lukis pakai paint.aku cuma pandai nak crop je.bab melukis aku sgt tak pandai.

~ana~ said...

gile pandai ko lukis zety, terserlah ke tensionan muka ko tuh sambil pegang umar dan maryam...hah3x...

h4ni3 said...

hahaha.. comel

tapi kenapakah dengan kuceng yg dibawah itu?
kena pijak dengan umar?? :D

mama_umar_maryam said...

syida - aku bab crop mmg tahape2,hahaha

ana- hahahhaa,blh bygkan yg real kan?

hani3- kucing tu rela buat2 mati,hahahaha

Unknown said...

zety,
i like ur drawing ni.. terus kan... ade art & gaya tersendiri... ;)

chura said...

kelakar jugak awak ni zety. :D