Monday, December 6, 2010

sekitar Double Bash Bday parteyyyy

selamat menyambut maal hijrah semua !!!

jadi seesuai sgtlah utk aku mulakan entry maal hijrah malam ni dengan penceritaan majlis kesyukuran kami...

jemputan terdiri daripada family terdekat,pihak aku & apai..utk makluman..family inlaws aku mmg ramai..klu buat kenduri mmg sesama sendiri je dah mcm sekampung..yelah, siblings arwah mak mertua aku je 13 orang..haaa..blh imagine..thats answering why kitorg buat dari tengahari utk family members..start kol 3 utk kwn2..itupon tibe2 peak hour mcm jammed kejap kt umah tu..mohon maaflah ye klu xselesa..umah pon xbesar mane..hehehe..seb baek ade khemah ;)

niler kambing yg telah diqeqahkan utk puteri kami Maryam Hanina..pehhh..lame tu nk plan buat aqiqah ni,alhamdulillah ade rezeki akhir tahun sket,kebetulan bday diorg pulak, sekalikanlah majlis aqiqah ni..kitorg panggil nama kambing ni, abang remos..hik3..


next is the goodie bag!!! ntah nape aku mmg suke bende2 gini..tapi kalini aku buat isi dalam tu 'all u can eat' haaaa...tidakla robek hatiku klu orang buang2 kan..atleast buang dlm perut! hihihi..so dalamnye ade vitagen, cikedis & cupcake..suke dgn goodie bag ni? suke dgn design tag nih? haaa,blhla kontek partythemepack.com ataupun add dlm fb MainZu Ptp..aku mmg return customer dioranglah..since 1st bday Umar dulupon aku mmg deal dgn Mai nih =)


the mak pengantins ;), the bapak pengantins is sooo busyyyy


-blkg tu my beloved mak & adek aku no. 2

let's look at the foodsssss...main course kitorg are kambing golek & nasik lauk sebenarnye..

fresh! bakar kt umah nih..brother tu chef kt uniten..pakej kambing golek ni sekali dgn coleslaw, mashed potato, mini bun,black pepper & mushroom sauce..so far, aku puas hatilah servis diorg =)
-yeahhh..jom ngap kambinnnnn

desserts are..(mase ni ade yg blm sampai) marble cheese cake,orange butter cake,fruits,puding cocktail with sauce,bubur jagung,kuih talam sagu..sumer order dari mak2 sedare apai..all are yummyyyy =)


nasik putih berlaukkan gulai ikan keli salai, sambal kentang bilis, sayur campur & drummet. Ada jugak kuew teow udang sebagai tambahan, dan juga sate sponsor oleh fil&mil dari hj samuri kajang =). The food catered from mak sedare apai, maktam's kitchen..terbaekkkk...




cake birthday sponsored by maklong & paklong budak2 nih..maceh byk2 yer..sayang ayong! kek otomen dan raksasa paul hitam,hahahahaha..bukan Umar je geram tgk kek nih, sumer org pon geram






mase nk potong kek nyanyi ramai2 Allah selamatkan kamu...suke gambo nih, muke aku & maryam same2 excited ;D



antara tetamu di dalam dan di luar rumah..kebetulan menjelang petang hujan pulak tuh..xpelah..hujan kesyukuran..sejuuukkk jadinye cuaca..






bukak hadiah..


-sementara mama bz baek aku geledah dulu ;p

antara kwn blogger yg datang; suziey, nana, errynn & e-car (pic ade kt dlm iphone die lagi)
yg sampai awal errynn & nana together with anak2 dare tisya & damia

then, suziey sampaii..
-hehehe,blhlak mak aku comel terselit sekali ;)
sungguhlah touching aku weh korang sanggop dtg jauh ke Bangi ni haaa...ishk..*nangis jap ;p

ni part kelakar..anak bujang aku dah gaya 'player' ni haa..diorg punye gelak buat sumer orang tengok & gelak tgk gelagat diorg..


-adehh..umar, kalau nakkan anak dare org silela simpan duit byk2 ye ;p


kesimpulannyaaa...
1) kami selaku tuan umah cume menyediakan air sirap oren sahaja..hehehehe..tu yg dapur aku bersihhh je xde secalit minyak masak pon ;p
2) mohon timekaseh byk2 buat sponsor-sponsor kami..direct atau indirect..hanya Allah dapat membalasnya..semoga dimurahkan lg rezekiiii...
3) sangat p.e.n.a.t..tetamu x putus2 dtg wpon hujan..mmg terharu betul..kawan2 ade yg sampai after maghrib..
4) rase happy..tp bile tingatkan yg anak2 dah makin besar... T_T pulak...
5) tq byk2 buat hubby apai..tgk gaye dah mcm bapak pengantinla yang ;) (bkn pengantin laki tau!!)
6) sekali lagi..terima kasih x terhingga pd yg memberi hadiah & duit utk Umar & Maryam..tp paling penting kehadiran tetamu sangat membuatkan kami sekeluarga terharu & gembire...buat yg xdpt hadir pon terima kasih byk2 dgn ucapan2 & doa dari kalian...

alhamdulillah...wassalam...

p/s: ape2 pertanyaan ttg catering ke,kek ke,cupcake ke dan ape2 jelah yg blh aku bantu just emel aku kt zmarlia@yahoo.com

20 comments:

Airis Arissa said...

meriahnya...macam keje kawen da

~ana~ said...

meriahnya...part kambing golek tu xl
eh tahan...nyum nyum
\\ nyum...;p

mama_umar_maryam said...

mummy airis - alhamdulillah..majlis sederhana je dear ;)

ana - hhehehe,kambing tu mmg abis licin

Anonymous said...

banyak nk komen ni
kena kasi nombor2 ehehe
1. serius kamben tu sedappp sangat wei...kuah dia mabeles tol
2. kek bukan saje cantik tp sedapp nyum2
3. lauk pauk seme sedap...sate tu aku tgk gambo je sebab dah abes ritu hehehehe
4. hehe ko terharu ke dengan kedatangan ktorg..heheheh ala xjauh mana pon bangi tu..heee bukan aku yg drive bole la kekekekek
5. heheh xtahan part umar peluk 2 orang girlpren heheh lawak riuh rendah umah

mama tisya said...

mmg best even riuh rendah ngan sedara apai yg rmi...yela yg dlu aku & atie je kn...aku mmg tgh lpr so mkn ikan keli& lauk lain2 sedap2 belaka....kenyang aku...kek tu pn sedap even dh tgal sekerat...ahhahaha

bab player tu tktahan cz smua tetamu gelak sama tgk depa dk gelak...apa2pn tq sudi jemput...trima la adiah yg tk seberapa..yg coloring mickey & minnie tu cz aku tk tulis nama lgpn aku tgk bdk2 dh buka dlu adiah dr busdaygirl & boy

Wan Amira said...

kambing golek menarik tu.. tpai ya. me too, tak yah ajak orang lain, ajak sedara mara je dah penuh satu rumah

Lily@MamaZaraZareef said...

wahhhhh..meriah2x...mestilah terharu mengenangkan anak2 yg makin besar kan..hihi..nway, suke sgt tgk muka pengantin kecik si maryam tuh..dh sejibik sejiban muka zety dah..=p

Farra Dhelina said...

waw meriah nya kak!! suka tgok, happening ye!

mama_umar_maryam said...

nana..haaa tu diaa..bernombor komen!happy dgr korang puas makan..jgn serik dtg ye damia ;p

eryn - almaklumlah famili ramai..sorry klu xsmpt entertain korang..bab adiah bday tu xblh buat ape daa..budak2 ramai..yg umar & maryam bkn phm pon adiah tu diorg punye,hahahah

mira - kambin golek takat ni terbaeklaa..rasenye klu kitorg xsmpn sikit utk kwn2 yg dtg petang mmg licin abiss

lily - hik3..sumer ckp camtu..zety rase x serupe pon,tp bile tgk gamba ok percaya..hahahah

farra!!sori akak lupe my invitation xsmpi kt awak..huhu..xper insyaAllah next time k..aritu awak buat double bday party pon sgt meriah okeyy

ddfirdaus said...

maryam sangat cute.....sangat...(memuji dalam perasaan nak soh dhani ngorat..hehe)

tiefazatie said...

wah!!sgt2 meriah nie sis!!best2...siap ada small gatherin yaa sis..hihi

Unknown said...

mak aii... kambing golek tu... tak leh menahan ku melihatnya....

buat akal je la jauh di IPoh.... tahniah.. meriah majlis.. menu pun best2 belaka.. puashati kan dpt menjamu tetamu dgn makanan sedap2..

mama_umar_maryam said...

fuyoh dayang..apekate puji mak pantin plak ;D

iefa- yup..tp jemput bloggers xrmi pon..next time mayb kite plak blh jmper kan

kakyong-ehh kan dh ade komuter ipoh-kl kakyong ? hehehehe..yup..tuan umah x mkn xper,asal tetamu puas mkn ;)

Suziey Ahmad said...

welcome..hehe..tp sedih arr sume food yg best2 xdpt merasa..haih xde rezeki..uwaaaaaa:p

mama_umar_maryam said...

suziey- food ape weh ko xsmpt rase? alolo..next time k...

mama ahza said...

happy birthday anak2 ku umar yg hensem n maryam yg jelita!! semoga mbesar jadi anak yg soleh dan solehah amin ya rabb~
so sorry mama chah cudn't make it, wedding mak sedara..amatla bz dan kepengsanan sbg perewang yg berjaye..
hope tahun depan dpt dtg yek..nnt afeef n amalia bwkkn hadiah for both of u..mmuuaahh!

Mama Zharfan said...

nmpk sgt meriah ;) teringin nak attend hehehe

mama_umar_maryam said...

alolo..ni adiah amilia pon tersepok lg x bagi2..weh,jomla gather2!

mz - tgu blk sini ye sis insyaAllah blh jmpe ;)

Sidratul Muntaha said...

ahahah
gaya player tu tak tahan tu!
mak dia sendiri bg nama!
ahahahhaa..
sengal ler ko zety.

Anonymous said...

Ety, sori masa besday hari tu tak dapat dtg, org lain seronok2 mkn, k.lela tgh struggle bermesyuarat utk tanda paper SPM selama 3 hari dari Sabtu, Ahad hingga Isnin...Anyway Happy Besday to both my anak buah Umar and Maryam...luv ya...