Saturday, December 11, 2010

FaMiLy day Sri HaRmoni =)

assalamualaikum wbr ..

firstly aku nk explain..keluarga sri harmoni adalah keluarga inlaws aku..iaitu sebelah hubbyku apai..nama sri harmoni diambil sempena dengan nama umah atok apai iaitu arwah hj aminuddin..dulu2 umah atok adalah tempat berkumpul family ..aku igt lagi time aku kawen,masih lg berpeluang merasa tido & berkumpul kt umah atok ramai2..mase tu aku rase heppy sgt sbb aku tgk keluarga ni mmg rapat,happening & care about each other ;)..how lucky am i .. wpon,mak mertua aku iaitu mama apai dah meninggal dunia (alfatihah utk arwah)..tapi aku masih dpt rase lagi kasih sayang arwah mama melalui mak-mak & ayah-ayah saudara adek badek mama..arwah mama anak sulung dari 13 beradek =)..kalau bukak citer psl mama, dari mule aku masuk family ni sampai skg mereka sgt2 puji mama..sgt2 puji sifat loving mama, sifat pemurah ya amat mama..yg aku tgk..ade diwarisi anak2 mama dan family lain =)..semoga arwah mama,atok & nenek dalam kalangan hambaNya yang beriman..klu mereka ada lagi con4m mereka sgt happy tgk anak cucu cicit tadi T_T...

venue : umah atok yang kini dah jadi Bangi Guest House ..haa..sape2 nk stay kt area2 Bangi nih btaulah ye..guest house ni ala2 hotel pon ade,apartmen pon ade..




makanan : nasik lemak , ikan talapia, ayam, udang, sosej utk bbq, coleslaw, fruit salad, jeli kelapa, puding triffle, bubur kacang, air bandung soda



agenda :

dimulakan dgn solat maghrib & isyak berjemaah..then baca yassin ..


briefing pemakanan sehat dari chef teri cousin apai,hahahha,sunggohla lawak..


makan-makan..










ade persembahan spontan dari para 'artis' jemputan..sketsa pon ader..sgt happening & saket perut gelak banyak sgt!!!!







-ade sorang tourist stay kt situ pon terhibur dgn kitorg ;)



last sekali, kitorang anak-anak & cucu buat persembahan nyanyi lagu nasyid Keluarga Bahgia..masa part korus,

"Oh Ayah..Oh Ibu..Dengarlah rintihan...dan luahan hatiku..yang dahaga kasih...."


sungguhla touching mereka mendengar kitorang buat persembahan spontan tuh...ngalir air mate pon ader ;)

and here is the surprise part...mercun!!!


overall aku sgt2 bersyukur berpeluang join family inlaws nih..aku doakan semoga family ni trus mendapat barakah & rahmat dari Allah..dikurniakan kebahgiaan yg berkekalan hingga akhirat..bak slogan yg kitorg biase gune dlm emel atau group facebook family " Air dicincang takkan putus.." sayang semua!!!!!!




p/s: event ni xsemua dapat join..tupon dah cukup meriah..klulah cukup sumer xdpt bygkan =)

11 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

mmg happening ..aku vote cik abg yg nyanyi pakai bunga kt tinger tu ;-)

~ana~ said...

best nya berkumpul ramai2 mcm ni...kita biasa tungguh time raya je la..hu3x..

Lily@MamaZaraZareef said...

bestnye keluarga besar mcm nih..siap leh buat family day lagi..dhla masing2 close to each other..kite pon harap keluarga besar ni berbahagia selalu n sentiasa dirahmati Allah ye..=D

Syida said...

bestnya!
mesti dicontohi oleh setiap keluarga nih.

[leily.laily] said...

zetty, siyes besh gathering family inlaw awak,sume sporting kn!!
waa, kalo saya pn sy akn rasa sgggt bertuah.. sonot la leh kumpul ramai², cam close gitu ekk..
hrp² nnti bler dh ai dh tue leh wat gitu gakk.. amin!!!

Nia said...

keluarga ayah pernah buat sekali,..kumpul betul2 ni reramai. tapi sekali je la dpt buat,..tahun berikutnya diaorg malas dah..haha

Suziey Ahmad said...

woooo mmg besar btl famili in law ko..best btl..klu famili aku or inlaw nk buat gathering..takat 2-3 kerat mmg xjadi ape..ekeekekek:p

Mama Zharfan said...

best tu..esp mkn2 tu ;)

mama_umar_maryam said...

tq sumer..zt doakan xkire kecil or besar family anda,semoga dilimpahi kebahgiaan & dirahmati Allah ;)

h4ni3 said...

kat mana rumah ni zety?
which part of bangi?
tp memang best kan kumpul ramai2... dah habis event, baru terasa penat.

mama_umar_maryam said...

sis, kt bangi lama,after UKM jalan straight je..klu tau MINT Bangi lg sng ..3 minit je dari situ..