Monday, December 26, 2011

sotong goreng tepung hitamkuuu

salam =)



smlm masak2, buat mee gelek lah, kemain rajin..sekali dapat 'nur' lagi utk dinner, konon nk buat sotong goreng tepung, konon terrorlah, jeling myresepi.com sekali je..
rasenye klu pki sotong besar sket xdelah byk dakwat die kuarkan..ni sotong saiz agak kecik jugaklah, aku terpicit sket abis 1 bekas kuar dakwat..
xpelah, rasenye xlah pahit..sebab adunan tepung tu secukup rase dah, akan cube lg nnt..
samelah mcm mee gelek aku tuh, dah kali ke 4 ni buat, barulah semenggah ghupenye ;)


p/s: selamat hari Selasa!

16 comments:

~ana~ said...

yang penting sedaaapppppp...:)

watyz said...

x pe zety, try n error... :)

Anum said...

hehehe x pe janji leh makan

Afne said...

takpe lah cuba2 next time mesti berjaya, InsyaAllah. aku selalu buang dakwat kt janggur tu.

etiey.com said...

kelakar pun ada... tapi kalau rasanya tak berubah.. ok je kan... sotong terbaekkk!!!

rose ~ Ibu Rafiq dan Aishah~ said...

lorr ingatkan hangus tadi eheheh takpe2..janji rasa sama je noks

alien said...

salah picit pecah dakwat dia
hehe

Nurul Diana@Mama Adam + Aidil said...

erks... first time aku nengok sotong jd gitu .. x per zetty .. resepi baru ko nieh ;-)

kakyong said...

masa cuci sotong tu tak buang ke dakwatnya.. kalo kakyong memang buang.. hhehe.

Ila said...

tak pernah cuma lagi stong hitam ni..akan dicuba

Jom Singgah Baca : Gigi Dah Tak Cantik | Faiz

Sidratul Muntaha said...

gambo lawo selepas beberapa kali berguru.
gmbo thun sudah tak lawop lansung.
huhuh
walaupun sotong ko hitam
tpi buat aku lapo ptg2 ni
ahahahaha
ko kate dpt nur
jgn ko tak thu
klu aku buat sarapan pagi.laki aku ckp ape tau?
'syukur!rahmat Allah telah tiba!'
ahaha..
sengal jer.
*esok aku dah coti..smpai thun baru.
maleh nak keje.

ieda said...

ekekkeke hitam2 si tampuk manis dikk
lepas nie kena buat lain lah kan :)

IntaNBerliaN said...

hihii xkisah bab2 rupa ni sbb yg pnting adalah rasa dia.. ;-)

zaidah said...

yang penting sedap....

Lily@MamaZaraZareef said...

ooo..itam sbb dakwat ek..ingat terhangus tadi..ekekekeke

lia said...

hitam pon hitam la... asalkan sedap nyummehhh he3