Sunday, July 4, 2010

BiLa Laki x kasik berBLOG


slm wbr =)


ayoh, tajuk kasik panas, warm up di tengahari bute isnin nih..angkat keybod sape hubby die marah / x setuju bininye berblog? blh gado besar ye tak klu bagi..hahaha..silap-silap kene tdo luar mlm ni! ..alkesahnye aku ni haa..tidakla en apai menghalang aku blogging,malah die slh sorg silent reader aka penapis pon ye jugak utk blog aku ni..he's my supporter la =)
mlm td kuar g makan malam..niat di hati nk banjer org kt umah tu mkn sedap2..sekali ape yg diharapkan xjd kenyataan..terpakse tuka restoren lain sbb full house restoren sedap itu..pastu balik umah,masing2 gelak la sbb punyelah agak jauh drive kan,klu tau xyah kuar jauh2, blkg umah kitorg tu ha lagi sodap..sekali en apai ku bersuara,

" yang, awak jgn citer plak psl kedai mkn tadi dlm blog..kesian org tu baru nk niage..kang kwn2 awak bace diorg xmo g mkn kt situ.."

aku? ha.. gelak x tahan punye..apaiku igt blog aku ni 1 malaysia bace agaknye..yang..yang..blog bini awak ni x glemer mane pong..hik3..

see..akhirnye aku terciter jugak psl dialog mlm td..yang, klu awak bace ni jgn mara ye..saye rase mcm kelaka awak ckp camtu kt saye ;p..

moral of the story, learn to be 'taat' kepada suami okey ;)

p/s: kwn2, name kedai itu terpakse aku tuuuuut kan sbb aku menurut perintah, hiks..

22 comments:

mama tisya said...

hubbyku mmg suka aku berblog..kalo p mkn2 die tau dh aku snap gmbr utk msk blog tp skrang hubbyku tnye naper tk update blog..almaklum ler kj dept br tkleh nk update blog mcm dlu ..huhuhu...update gk tp tk sekerap dlu..nmpknye citer basi ler aku akn update not fresh from oven...tp janji tk bersawang ye tk...

tp lawak ler apai ckp gtu...heheheh

CHeeSYaNa said...

apa2 hal.. nanti sms kat aku bgtau nama kedai yg best tu.. ehehhe

lia said...

satu malaysia la weh pasal ada jer dari sabah/ serawak baca... da kira obersea tu kui3...

Farra Dhelina said...

blh lak hubby akk igt kn mcm tu yea..hikhik..

mmg isteri mithali ;)

mama_umar_maryam said...

tulah eryn, mcm selowww je skg ko kan,xpelah..as long as ko ttp updet blog ko ;)

dayana - hp dah ok? dah blh bc sms? or new hp ;p ?

lia - hik3,seantero dunia ni weh, aku tgk dr jepun pon ade haa,hik3

farra - tulah..die risau tu yg kelaka =D

hacienda-hyacinths said...

tula pasal..hubby kte pon silent reader..tp stkt ni xde plak die komen ape2..huhu.. sian kedai makan tu..hehehe

Anonymous said...

kekeke...lawak la
amrul pn silent reader blog aku heeeeeeee

Nashays said...

hahahaaa..apai cam tau2 je ape yg ko nak tulis...

mummy_ayu said...

ah ah..lawak la hubby u cakap cam tu...bagusla hubby you..silent reader & tegur apa yg patut..good!

Suziey Ahmad said...

hahahaha ingat kan ye la..sabo je aku..mula2 dulu mmg laki aku xbape supportive..n slh aku jgk..addicted sgt..hahhahaa..but now he is so supportive..mmbantu pendapatan kuarga gitu..ekekekeke:po

pstt rest.ape tu?haahhaa bz body nk

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

hubby ku jd silent reader juge .. pernah jd isu panas pasl aku gi karaoke baru la hubby aku masuk cmpr tgn ..heh..he... ;-)

Sidratul Muntaha said...

samalah..
klu ade ayat2 tak memberansangkan tu
mmg kean edit!
ehehehhee..
yeah..
mesti taat dan patuh!

Lily@MamaZaraZareef said...

En puree ok jek kite berblog lagipon die leh tgk perkembangan anak dara die dr kejauhan..cume kalau2 ade isu2 yg agak sensitif n berkaitan family, die akan beritahu awal2 klu tk sesuai nak masukkan dlm blog..=p

e.l.i.z.@ said...

hahahah...siap sound tu jgn masuk blog pasal restoran tuh hahah..tp dh masuk jgk la wpun xde nama :P

mama_umar_maryam said...

hacienda - xper,meaning he's stil ok wit wat u write ;)

nana - yg best bile bende yg kite xsmpt btau die, die dah tau thru blog,hik3

shar, apai blh detect antena kt pale otak aku ni haaa ;D

mummy ayu - yeah..bagus jugak ade 'penapis' ni kan,terkawal sket kite nk tulis ape,klu takkk..hik3

suziey - yaa betul2..dpt cek nafnang same2 sengih jugakkan..restoren ape? hik2,aku dh penah mention rest sedap tu ;)

diana- hahahah, lawak sgt okeh, blh laki xtau ko g karoke yee..tp xper,next time hati2 di dlm blog ;p

mama_umar_maryam said...

ayu - i am hardly to learn and to b 'taat' one, hik3

lily - gud la mcm tu, atleast tegur dulukan,sbb kdg pd kite perkare yg kite citer tu xde bende,,tp pd lelaki bende tu mcm berkesan pd die,so same2 kite respek each other ;), lgpon korg kan pjj,kene updet selaluuu

eliza - tulah psl,elok2 aku xde idea nk blogging pagi ni trus tingat dialog mlm td dah dpt 1 entry,hahahah, gile >v<

ddfirdaus said...

cik apai..tengok le berduyun2 orang komen kat blog cik zety ni..maunye tak gmaler!!!

~ana~ said...

zety, my hubby jarang sgt2 masuk blog ana..tp apa2 yg nak update kat blog, mesti bgtau kat dia dulu...nak2 pasal family sbb xmo menyentuh sensitivity 'org2 tertentu'...hu3x..

O said...

wahhhh!!! samalah kite!!

(ceh..apa yang samenye nih? part taat tu kOttt..<--wahhh...tetibeeee)

=)

mama_umar_maryam said...

heheheh..btul tu ana, zt pon kdg terlupe nk btau awal2 , jadi bile hubby dah terbace barula citer,hiks

bonda - baguihh, isteri mithali ko ni ;)

Asiah Abd Jalil said...

Suami saya tak pernah kawal apa yang saya nak tulis dalam blog. Sebagai isteri, kena hargai kepercayaan suami tu, dengan cara kita sendiri menggunakan pertimbangan akal dan emosi yang waras ketika menentukan apa yang boleh apa yang tak boleh ditulis dalam blog. Jangan salah guna kepercayaan yang suami dah beri.

Suami saya juga tak minat baca-baca blog ni, walaupun blog isteri dia sendiri. Tapi dia tahu blog saya capaiannya luas, ramai yang baca, termasuklah family members dan kawan-kawan. Sometimes masa bersembang dengan kawan-kawan dia, dia boleh tanya, "Mana kau tahu pasal ni?" Kawan dia jawab, "Aku baca blog bini kau!" Dia rasa senang kerja dia, tak payah cerita panjang-panjang, suruh orang baca blog isteri dia aje. Hihihi...

mama_umar_maryam said...

heheheh,sng keje hatta, xyah susah2 hapdet ye x? btul tu,kene hargai trust yg husben kite dah bagi =)