Tuesday, July 13, 2010

azam tengah tahunnn


slm wbr =)

apekebende berazam tgh2 taon aku ni..xkesahlakan,bukan dosa pon nk berazam2 ni..once dah ready-get set- go truslah..tp masalahnye mcm nak gol aje aku nih..azam ke azab nih?? sape yg tempah?? aku jugakkk..hish..bile dah naik semester baru nih,rase sendat,semput,sentat dan mcm-mcm sen lagi aku rase..lagi2 bile dah kene fire tebabom dari supervisor aku..huk3..ni antara story dan azab azam aku tgh2 tahun dan dlm bln syaaban yg mulia nih..

1) tekanan di tempat kerja -->ececeh.. aku try utk tidak fikirkan sgt..surat pecat diri resign aku dah anto..surat nk apply unpaid leave x lepas pulak..mmg kene byr la nih cume xtau exact figure baper..dlm hati aku," ekellehh..gaji yg ciput tu ponn nk kire jugak ke.."hmm..xpelah, dari aku blah camtu je memburukkan name baik aku nih,better la aku serahkan hak yg patutnye jadi hak company kan..so, hati pon senang...

azam = nk byr kt kampeni hari2 sepeninggalan aku

2) pastu nk citer psl stadi aku kt ukm ni, this semester mmg aku kene damn siyes la utk siapkan thesis aku dan writing2 lain..gilelah rase diri ini sgt2 zero dan bodo kecikkkk je bile nk jmpe supervisor aku..mcm langit ke 6 dgn lapis bumi yg kerak ke 4 tuh hah..(ado ko kerak ke 4??)..pastu tmpt baru tu nanti expect aku akan abis master ujung taon ni jugak..gilo ko apo? adehh..byr aku 10 juta dulu mmg con4m aku blh abis ;p..

azam = reading,reading,reading and reading ! barula muke ko x mcm ayam penyet (>o<)

3) haaa..citer ni kan aku mmg agak jarang citer, tp nk citer jugak! alkesah aku tlh berjaye-jaye fully BF kan Maryam selama 7 bulan 9 hari..wpon org lain xheran dgn achievemnt aku yg xsebaper nih,tp aku tatap bangge dan syukur sgt2 padaMu ya Allah dgn rezeki BF nih..touching woo..sbb mase Umar dulu die BF smpi umo nk masuk 6 bulan je pastu aku sendiri yg jahil2 ayam stopkan..sbb rase mcm dah xde susu ke camne tah mase tu..jd mmg sejak preknen kan Maryam aku nekad selama yg blh aku nk BF kan anak aku..alhamdulillah smpi detik ni..mlm ni..Maryam masih carik2 aku..nganga2 mulut senget benget tapi mate pejam carik aku..huhu..insyaAllah selagi ader, aku tetap pam dan pam dan direct feeding..nk tmbh susu utk diri aku senang aje, telan 6 kotak susu ducth lady..klu x pon susu HL..ikut suke tekak la kan..

azam = teruskan disiplin mengepam sambil blogging, kene extra usehe dan curik2 mase sket

ok tu jelah nk tulis..actually aku nk amik gambar bikini-bikini (wahh,lebih dari 1!!) Maryam yg slmt smpi dari nun scotland tu haa..hahaha,apeke jauh bebenor beli bikini kan..sape lagi..member aku alid aka mama zara maryam(name anak same) yg belikan ..1 aku pesan,1 lagi adiah utk Maryam..eeeiii cuke,cuke!tengkiu sgt2 alid! nanti ye, zety amik gambar gadis cekci tuh pki bikini ;)..sbb skg ni die tdo awal la plak..

18 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

Harap tercapailah sume azam2 zety tu yek..=)...tk sbr tgk gmbar maryam ngan bikini baru..mesti cute abeh bikini dr obesea..hehehe

h4ni3 said...

hehe.. silalah laksanakan azam2mu sebelum 2011 menjelma... ganbatte!!

mama_umar_maryam said...

lily - kene betul2 kuatla emosi & fizikal kalini..huu..doakan yee..tq..tulah,geramm je tgk bikini2 tuh!

tq dr hani, nnt saye caket saye jmpe dr pulak,hahahah

Nia said...

harap2 dapat selesaikan semua azam-azam tu ya dear!

7 bulan lebih dah BF maryam? wah, bagusnya! try sampai 2 tahun ya, insha' Allah.

Anonymous said...

wah tahniah2 ko dpt fully bfeed maryam smpai skang...aku idak la fully campo2 gak tp bfeed smpai 2 thn tu mmg azam aku yg dh tcapai

mama_umar_maryam said...

tq nia..tq for ur words..saye terharu plaks,hiks..insyaAllah 2 tahun ;)

nana - ko kan antara mak2 bf yg aku respek la..wpon campur2 fm tp mlm ttp damia carik ko kan..tu yg best ;)

Nashays said...

en ceo akan terharu kalau bace azam ko nie.. :)

mama_umar_maryam said...

ahhh!! die bkn terharu,malah tersenyum sinis ataupon ketawa terbahak2! yeahh..akan dpt duit seciput dari org!huhu

~ana~ said...

go go go..
moga tercapai semua azam2 itu...

jom sama2 capai kan target utk bfeed kan anak smpai 2 thn..:)

Afne said...

aku sokong ko nk2 azam ke 3 tu. tetiba lak aku yg over lak erk hahahaaaa

aku kagum ngan ko zet.. study, anak 2, kejar sana sini. moga semua azam ko tercapai.

mama_umar_maryam said...

ana - tq2..thats y zt rajin bace blog mak2 bf ni..supaye kuat smgt..

afne - tq sgt weh..ko pon antara peniup semangat angin kus2 aku neh..hiks..aiseh, kene byk2 doa supaye aku kuat =(..

Suziey Ahmad said...

wohoooo mmg berazam kwn aku nih..hehe..ok selamat menyempurnakan azam ko..

nape xleh abis thn ni..byk lg ke paper? hehe dorang nk anto phD kot:p

Atie.Rashid said...

cayala.... azam jgn tak azam... jgn jd abg azam (PCM) udah... hahahaha

mama_umar_maryam said...

suziey - bab tulih azam mmg teror, bab writing lain hampeh.com! phD?? ayoyoo..amma appaaaa

atie - hahahaha, mane ke pg abg azam tu?lame gler weh x msk pcm

e.l.i.z.@ said...

wah..bagus berazam..

eh aku xtau cite atau aku missed cite ko..ko dapat keje lain ek? yg ko intviu hr tu ke? *ada ke ek, ke aku silap org :P

semangat utk siapkan thesis hokey..ko ni dh sem ke brapa ni? chiayo²

mama_umar_maryam said...

eliza - akule tuu..heheh,aah yg g tnvw pastu ckp "dont hentam me" hiks..rezeki anak2..

aku dah final sem,tgh pulun ni..ergh..saket otak

mama_umar_maryam said...
This comment has been removed by the author.
e.l.i.z.@ said...

haaa igt² heheh..ayat dont hentam me tu hehehe..