Monday, April 30, 2012

Masak Ikan Butter dan kek aiskrim ikan

salam=)

aduhh, panas2 camni trus terigt kat aiskrim yg dibalut dgn waffle bentuk ikan..pastu ade layer inti kacang merah keliling waffle tu...pehhhh, sedap gile!!!! mane nk dpt aiskrim maveles nih? mane lagi...sushi zanmai ler  hik3 ;)





minggu ni agaknye tema masakan aku adalah ikan..bukak fridge aku nmpk badan ikan merah,dok mikir2 nk masak ape..aku decide utk buat goreng tepung butter..hehehe..sayur plak buat salad bantai-yolah-apoyang-ado..ade telur rebus,daging ayam,timun jepun,tomato & salad..perah lemon,hiris bawang..yummy!!!


plan cuti ari buruh ni aku nk carik resepi dessert yg berasaskan stoberi dan nenas cocktail..smlm Maryam dpt souvenir dari cameron highland,nektam yang bagi..tq nektam!  panas2 nih mmg rase nk telan ais je..huhu

12 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

pehh sedap nampak ikan...shareler resepi ikan butter tu heheheh

alien said...

ikan tu nampak best.
biase ikan merah buat sup je..
keh2

Sidratul Muntaha said...

moh masak!
ahahaha

Nashays said...

bahulu ke tu..?
Bisik hati org kampong.com

mama tisya said...

unik nmok eskrem tu...ikan butter tu ko just tukar ikan instead of udang mcm ko pernah wt tu ke??

~ana~ said...

mana gmbr dessert ko yg marbeles tu? unik la eskrim tu..x pernah aku tgk...

watyz said...

aiskrim ke tu??? menarik!

lia said...

x pernah lak aku mkn eskem ikan tu... nmpk super nyummehhh

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

gbr menu atas sekali tue mmg menarik lerrr ...

Unknown said...

mak aihh menraiknya eskrem balut ngn wafle.. pestime tgk..jakun kita..hehe

tiefazatie said...

wah..mcm sedap je waffle btk ikan tue..huhu

Afasz said...

wow sedap nye >_<

tak pernah tgk masakan ni :)