Sunday, April 22, 2012

Enjoyy Teater Upin dan Ipin Istana Budaya

salam =)

alhamdulillah..1st skali kitorg happy sbb Maryam x cranky! hahaha,mmg debor nih tang nk bwk Maryam sbb die ni unpredictable sket..takut2 lebur je tiket die tuh..tp aku yakin sbb mase kt Disneyland HK aritu ade tgk teater gak,Maryam sgt enjoy..so,aku btau apai,don worry,maybe Maryam akan okay..dan laki akupon percaye kt aku,hehehe(mmg abis aku klu Maryam xsuke)

oklah, stret 2 d point. kitorg bli tiket ari ahad show kol 3 ptg. Tiket rm 53 (rm56 ade tmbh caj) sorg, seat kitorg tgh2 , baris ke 9 dari depan stage..puas atilah,dekat sketkan..aku pilih seat dh mcm pilih tiket wayang..smpi lagi 15 minit show nk start, beratur jap kt kaunter tiket utk collect tiket. aku dh save siap2 reference code mase bli kt ticket2u.com tuh..

tepat kol 3 show dah start..










antara part yg aku suke mase labah2 & mase diorg panggil budak2 10 org naik stage. sbg audience, aku rase mmg interactive btol teater nih..part labah2 tu, mase dah nk abis, labah2 sumer dlm 6 ekor kot melompat turun stage takut2kan audience, mmg menjerit2 lah audience sumer, kelako btol..aku rs budak2 x jerit sgt, makbapaknye kot yg jerit,hahahaha..tgh dok gelak2kan orang,tibe2 Maryam jerit.."mama...spider!!!" ayoyo! atas pale kitorg turun spider! rupe2nye mmg diorg ikat 5 ekor spider kt atas dan turun ke bwh pelan2 dekatt dgn audience..gile geli aku! sbb btol2 atas pale Maryam dgn aku! seb bek Maryam x rentap spider tuh, bkn leh caye minah sorg nih,klu die tekejut mmg tindakan die drastik..

pastu part Dr Ravi (dr gigi, die ni anak Tun Mahathir rupenye) dgn opah berinteraksi dgn audience..diorg panggil 10 orang kanak2 yg brani nek atas stage..mmg budak2 berlumbe2lah larik kan..Umar aku tgk mcm nak..kitorg mcm caye x caye je die brani ke x..sekali tuh die meluru je nek stage..lgpon kitorg mcm kt depan sket mmg dktlah jugak dgn stage..pastu budak2 tu kene tiru aksi mentadak mentadu tido gaye upin & ipin..mase aksi yg 1st Umar x ikut pon gaye mentadak tu sbb die mcm terlopong kot tgk ghupe mentadak ijau tuh..smpi Dr Ravi tu tegur, "ehh..nape x ikut? ini anak siapa nih..." satu dewan dah gelak..mase tu nk je aku larik atas stage gantikan Umar ;p ..pastu kali ke 2 barulah Umar ikut, siap baring atas lantai lagik..dr Ravi tu dah gelak dan ckp, " haaa..dah ikut dah..mane mak ayah die, x nk amik gmbr ke?" kitorg mmg tergelak smpi xdan nk amik gmbr, apai sempat snap dgn hp die je..tu yg blurr..pastu dptlah budak2 10 org tu buku kecik Upin Ipin as a gift =)







overall show pd kitorg okay je..klu budak2 mmg njoylah..Maryam yg unpredictable nipon time2 ade guruh & konon2 ujan tu je die cam takot sket.. lain2 die enjoy..xde plak die nk larik sane sini , aku tgk keliling dewan mmg full dgn anak2 kecik je..so far xde plak yg x blh dikawal, sbb aku rase show ni mmg akan tarik perhatian budak2 nih..dgn props, lagu2 & interaction dgn audience yg pada aku well done lah..pd org tua cam boring sket kot..dah bukan citer kitekan ;)







dah abis show,kitorg kuar dan amik2 gmbr dgn maskot2 yg ade..sbb Maryam sebok nk pelok maskot Upin Ipin tu, terpakselah kitorg Q dan bli buku rm20.00 ..budak2 ni bkn heran sgt dgn pelakon2nye..diorg lg excited nmpk maskot je..tp sbb dah beli buku tu,blh dpt autograph pelakon sekali..



















las skali, cam biase kene pau dgn anak2lah,hehehe..oklah, tu je citernye..sambunglah keje masing2 ye kande dinde ,hik3..klu ade yg berminat nk tgk teater ni blhla g tgk bwk anak2,adek2 ke..show ni last 7/5/2012 rasenye..tata,wasallam =)


16 comments:

lia said...

wahhhhh complete report...

best2...

biler la aku nk bawak Amsyar hu3

Anum said...

seronoknya

watyz said...

wa..seronok nye. sume enjoy yer... :)

mama tisya said...

adik aku bw si kembar ari sabtu kul 3...ko plak p ari ahad...bdk2 sure suka upin and ipin

Afne said...

mesti best kan jumpa upin ipin secara live. plg best dpt mkn aiskrim! hehe

Atie.Rashid said...

apsal masam je muke anak teruna ko???? aku dh plan nak g.. tapi cancel last minit.. mencik tau..

Gieyana said...

nmpak menyeronokkan...:-)

alien said...

enjoy x jalan citer dia?

nad said...

budak umo 4bulan bleh join mauk skali ke ek?
hehehehe

IntaNBerliaN said...

wah.. ni alisha mesti sk ni.. alisha skrg ni duk layan video upin ipin je..hihii

~ana~ said...

mcm best je..klau buat proposal kat mr azam ajak g tgk ni berjaya ke x agak2 nya..heh3x..

Lily@MamaZaraZareef said...

enjoy btol umar ngn maryam tgk upin ipin ye..untung kecik2 dh masuk istana budaya. Hihi

Nia said...

haa,..mesti meriah dengan suara budak2 masa teater tu kan..hehe

kurus said...

seronoknyee dikk
dpt bawak anak2 ke sini
akk je x berkesempatan layie bawak budak2 nie ke teater nie
jauh
kalau dekat di ktn sure bawak budak2
bukan main suke bergambar dgn kembar tuu ;))

LYAfrina said...

wah..upinipin dah ada teater.. baca pon dah tau..kalo tgk mmg x rugi n puas hati...

wah..kalo asya tgk maskot upinipin ni msti dia suka sgt

tiefazatie said...

wah..comel je nie..hee