Tuesday, May 7, 2013

Resepi Ayam masak Kung Pao

salaam =)






fuhhh panass dari kuali nih..hehehe..meh nk share resepi Ayam masak Kung Pao. jujurnya dan bajet diri ini hebat, idea nk masak kung pao ni spontan je dtg..sebab aku suke mkn ayam nih klu mkn kt restoren cine muslim..so, aku xsmpt nk gugel pon resepi die..sume based on instinct ;p

bahan-bahan :

1. dada ayam di potong2
2. serbuk kari utk perap kt ayam
3. garam sikit utk perap kt ayam
4. bawang merah
5. bwg putih
6. 2 inci halia
7. cili kering buang bijik klu x pedas berapi woii
8. sos cili
9. sos tomato 
10. sos tiram
11. kicap pekat ABC

cara-cara :

- goreng dada ayam tu dulu, dah goreng tepikan
- tumis dgn bawang2 dgn halia & cili dulu, pastu masukkan 3 jenis sos & kicap
- masukkan dada ayam yg dah goreng tu, gaul2..siappp ;)

klu mkn kt restoren lg byk pancarugahnye..mcm gajuslah, daun bawang lah etc. pd aku camni pon dh kire ok dah..igt..jgn letak byk sggt kicap smpi jd kuah ayam masak kicap ye..tu sbb aku gune kicap pekat ;)

selamat mencube!!

10 comments:

Nad MamaZN said...

Sedap nampaknya tu
Bleh try ni
Hihi
Tq zt!

mummy_ayu said...

yum yum..
Zety...nak alamat.. http://mummyayu.blogspot.com/2013/05/tahniah.html

lia said...

simple.... boleh try ni...

Afne said...

blh try ni zet. tq for sharing ;)

eiela said...

hmm nampak sedap. tak pernah masak yg cmnih lg.

watyz said...

ni pon senang bole try... hehehhe

Nana said...

yeahhh tq bebeh hehehe
bole try
pasni

~ana~ said...

boleh try ni...tq for sharing...:)

mama_umar_maryam said...

kih3..kalau kande dinde try pastu ttbe xsedap sile kemukakan pd saya ye..mayb blh improve lg ;p

A D I A said...

macam senang jugak nak buat ye. okeh boleh try mothers day nanti hihi