Saturday, November 12, 2011

Misi mencari playschool Umar

salam =)

dah nk akhir tahun kan..so aku & apai x terkecuali utk cari playschool Umar, kesian umar, baru nk merasa pegi school, xpelah..biar mase die terisi sket..memandangkan umar dah recognize alphabets, numbers, shapes ,solat,hafal doa & surah sikit2 eloklah aku masukkan ke playschool supaya terarah & sistematik sket cara pengajarannye..kt umah blh je aku nk ajar tp byk benor sound & side effect nye hehehe..

tadi aku pegila open day CIC nih, diorg tutup pukul 2, aku smpi 1.45,hehehe..adela cikgu 2 org dan owner die (baye aku je kot)..oklah,aku puas hati dgn explanation diorg, siap tgk classroom sumerlah, sebab branch CIC kt sini nih kecik je,so diorg gune umah 2 tingkat kt perumahan , klu Umar jd enroll kt sini, kelas 5years die x smpi 10 org pon :)


1. Children Islamic Centre (CIC) cawangan Impian Putra, Bdr Sri Putra, Bangi
-dekat sgt dgn umah aku






yg bwh ni belum tgk n visit lagi,takat browse2 kt internet jelah

2.EXCEL EDUKIDS CENTRE

Excel Edukids Centre adalah sebuah tadika islam yang dipengerusikan oleh Ybhg. Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah dan telah operasi pada januari 2007 lalu di Bandar Sri Putra, Bangi, Selangor Darul Ehsan

-ni pon dekat Bdr Sri Putra jugak, dekat juga tapi dok bace review2 kt forum dan internet, hmmm..kene visit jugaklah utk tgk keadaan sebenar..actually ade adek sepupu apai penah skolah kt sini..sumer okaylah, modul pembelajaran bagus, cume diorg kate management xbaper sgt..ade ke guru besar pon nk resign? hmmm..skg punye situation xtaulah ..

3. Smart Reader kids
- pon blkg umah gak, tp yg ni xde dlm list utama aku,hehehe (no offend ye)

4. Q-dees
- dkt bdr sri putra jugak.

dan lain-lain..mmg byk sebenanye playschool nih ..tu yg best dok kt bangi ..klu kt Bdr Baru Bangi tu jgn ckplah..mmg bykk sgt playschool yg ade, ready $$ nye aje..yg penting dekat dgn umah aku..bukan xnk anta kt area Bdr Baru Bangi, sekurang2nye papa mertua aku n makcik2 apai ader blh tgk2kan klu ade hal kt skolah.

oklah, nk tgu apaiku pulang dari outstation nih..nk masak ape ye dinner..hmmmm

12 comments:

IntaNBerliaN said...

okla tu kalau dkt dgn umah zt.. mmg bagus hantar ank2 ke playschool ni.. byk manfaat dia.. lgpun kt sana ada kwn2..

Unknown said...

bagus sgt zeti.. lagipun byk juga umar dah tahu tu.. bertuah lah dok kat Bangi.. kakyong pun byk dengar dr kawan2..

Airis Arissa said...

Q-dees di bangi ada yg problem. tp lupa bhgn mana sbb rasanya ada 3 Q-dees kat bangi. yang ok, 2 tmpt jer. pernah jadi isu hangat dlm forum susuibu dulu. pendedahan dari bekas staff yg tak sanggup tgk kanak2 kat situ. so, zetty kena ati2 ek.

Wan Amira said...

Zety, i pun nak registerkan Emir CIC bangsar next year punye.. but deep in my heart i takut juga sebab emir dah biase dengan sekolah lame..

[leily.laily] said...

alya sy pn dh register pre-skul bebaru ni..
tp lom dpt confirmation lg ni..
adesss..

fening duk pikir sapa mau pickup die tghari tu.. adussh.. ;-p

e.l.i.z.@ said...

oo CIC..dgr mcm bagus jgk tu..mahal gak tuu..kalau amik skali ngan daycare, x silap aku rm550

eiymann menten kt genius aulad, riri pun tukar masuk genius aulad gak

AyuArjuna BiGoshh said...

CIC ni sekolah memang ada portfolia yang hebat....ok kot heheheh

Unknown said...

ramai jgk dgr CIC ni bgus...padanlah dgn bayaranya kan..yg pnting ada ajar agama sekali..

Suziey Ahmad said...

hubby aku pn nk masukkan kt CIC caw bangsar..tp xcall lg..sbb dh byr genius aulad registration fees..xtau la bole cancel ke idok..tp apepn pening utk bg yg ade didikan agama..islamic base..ank2 dr kecik ni la nk kukuhkan agama dorang supya xsusah kita nk lentur..rather than bg pendedahan kebaratan..xde maknanya..

~ana~ said...

zety, aku pun plan nak hntr ajmal g playschool thn depan. n papa dia mmg nak cr islamic school la...so far br jumpa 1. asyik tergendala je bila nak survey..ada je hal nya...

aku suka tgk area bangi, playschool melambak2...u name it, semua ada aku rs...

CHeeSYaNa said...

ko survey.. nanti biler sampai turn zarif, aku refer pada ko ajerk la erk.. hihihiih

Rozailin Rahman said...

assalamualaikum...hai owner...saya baru view blog awak. thanks for the info. insya allah akan pi tgk CIC Impian Putra ni on Monday. Kalau okay, terus nak register sbb timetable, fees and structures sgt-sgt menepati citarasa saya..kalau awak hantar anak awak sini, boleh lah kita kenal kenal nanti ;-)