Sunday, November 13, 2011

imaginasi anak-anak

salam =)

cube untuk menghiburkan hati dengan mengalihkan perhatian ke perkara2 lain, heheheh..

kande dinde mesti slalu perati anak2/adek2/anak buah/anak jiran bermain2 kan? aku ikut mood gak, kdg rase nk buang je sumer menan tu bersepah x semenggah umah jadinye , tu bile mood x baiklah, bile dtg mood baik sket, slalu je aku perati budak2 ni main..klu Umar ni mmg mcm2 imagination die, based on ape yg die minatlah..klu Maryam plak, kdg2 die ikut je ape abg die buat, kdg2 she plays on her own..contohnye jadi mama kepada bear dan baby doll, mmg kelaka gile tgknye..siap nyanyikan lagu tepuk amai2, sambung nyanyi air pasang pagi surut pukul lima..peluk2 'baby' die, kasik botol susu..lagi best kdg die breastfeed kan baby die, mmg dah nmpk menjurus ke naluri keibuan Maryam nih..but the truth is, maryam byk main dan lasak mcm abang die jugak T_T ..seb bek anta ke umah maksedare yg jage Maryam tu ramai anak2 dare..so, feminin la jugak anak aku jadinye ;)

saje je ni nk tulis ttg imaginasi Umar..maklumlah, dah x larat nk menulis milestone budak2 nih, lagipon aku rase menulis kt sini ttg anak2 blh buat aku gembire sket, dari melayan perasaan negatif,benci,meluat,rase nk sepak orang..dan indirectly akan buat aku lebih hargai anak2 dan rase nyesal nk nangis klu mrh diorg teruk2

antara all time feveret Umar ialah thomas & friends dier..utk pengetahuan sumer, dengan aku,apai , atuk die skali dah hapal sekor2 kwn si thomas nih, dulu mase awal2 agak kronik Umar nih, nk tido pon bwk sekali , pastu nk say gudnite kt die, aku kene wish jugak kt kwn2 ketapi die, adoyaiii...tu blm lagi kdg badan aku terhimpit ketapi2 besi die tu..keras gile tau x! smpi aku penah berniat nk sorok ketapi2 tuh, or hilangkan secara sengaja, tapi x smpi hati plak..

koleksi ketapi2 die rasenye dah 14 ketul kot, dari 14 ketul tu, kitorg belikan cume 3 je, the rest pakyong,atuk,nenek,kwn2 kitorg yg beli/hadiahkan..ketapi yg beli pasar malam pon ade gak tp sumer dah masuk tong menan die, patah riuk die xnk main dah..

gambar kt bwh ni aku snap secara candid, mule2 die pasan,cpt2 aku jwb nk amik gamba adek Maryam tido..hehehe

dok meneleng2 pale, ntah ape die pikir tah..mulut senyapp x bunyik..budak kerinting blkg tu jgn ckplah..lagi best aktiviti die, kroihhhhhh..

x psl2 radio lame aku jd mangse..jadi perumahan utk thomas & friends nih..mmg die ade mntk byk kali nk umah thomas, tp aku dgn apai refused nk belikan..yelah, xkan tiap kali mntk asek makbul je kan..mane boleh...train sket anak nih..blaja sabar & usehe untuk dapatkan sesuatu dgn sendiri ;)

selain dari radio ni jadi umah, die sambung letak kwn2 thomas ni kt satu lg rumah tambahan, hehehe..printer



another candid dari blkg aku amik..adoi..buat mama senyumlah Umar sayang..release sket =)

8 comments:

Anum said...

macam2 kan
kanak2 nie kreatif
meh join GA
http://satanicsoap.blogspot.com/2011/11/giveaway-nov-2011.html

lia said...

he3...

itu cara budak2 ni belajar kan... paling best, tau berdikari carikan umah utk kengkawan dia ;p

Sidratul Muntaha said...

budakl - budak mmg kreatip..
tapi aku lama dah belikan lori ke keta ke ape sbb dari kecik.keje bebudak ni asyik pecahkan jer..
so skrg.,
bebudak ni giigh la main aku punay ktchen tool
dgn whisker..
dgn food processor..
tepung2 ko jgn citer la..
dah siap bancuh dgn air..
siap campak bawag sektul..
pastu bubuh kciap..
bubuh sos..
adei..
kecah la dapur
tu belum lagi memandai2 matikan oven before tie sbb dah nmpk cupcake tu naik cantik..
adeii..
sakit kepala aku tpi kulayan jerlah..

Suziey Ahmad said...

haahahaha aku rasa mcm tgk aQeel la..aQeel aku pn sebijik mcm ni..sgt tinggi imaginasi dorang..dorang ni bijak tau..so jgn bantutkan kebijaksanaan dorang dgn menghalang dorang buat mende2 mcmcni..mmg la a bit messy to tu development sbnrnya..

IntaNBerliaN said...

hahhahhah lawak lah umar ni.. hihii tapi baguslah.. mesti umar pandai!! imaginasi dia luas..

~ana~ said...

dia bw toys dia masuk tdo, boleh geng sama ajmal..siap wish good night bagai..susun elok2 tepi dia...eee...geram aku bila tdo tgk2 benda keras bawah badan...rs cm nak lempar ikut tingkap terus..hah3x...

[leily.laily] said...

haah, sy pun suke peratikan gelagat budak2 ni..
alya pun salu berlakon men pondok2, masak2..
yg jd sasaran saya la, suh sy rasa masakan olok2 die tu..
harusla puji,, sedaap kan.. ;-P

tp semalam blk kije taw ape die buat,
selai kain tuala basah terperap atas katil, cover ngan majalh joran abah die.. usha punye usha rupenyer die belakon mandi..
habes selai tuala basah... adess, geram.. skrg ni dhla cuaca hujan, manyak baju yg tak kering.. huhuhu..

Afne said...

zet, bdk2 punya imaginasi mmg tinggi. tp klu ko perasaan bdk lelaki ngan bdk pompuan mmg lain caranya. ini based on my experience la kan... hana lbh suka main anak patung (walhal aku tak pernah belikan pun tp byk org kasi)& dia rajin belek buku menulis mewarna semua. tp haziq lbh byk aktiviti main mcm umar. apa2 je benda blh jd kereta walaupun sudu sekali pun hehe