Monday, February 2, 2009

tiKus pOn xmO dudOk !!



igt xde kije ke aku nih??sgt sebok occay,sile tgk meja yg x ghupe meja nih, mak aihh,cik ti pon blh giveup nk dok sini.punyela sepah !! samela mcm kt umah tu, tinggal rajin ke x je nk mengemas,,bknla aku ni pemalas sgt~mls ke aku ni?? abis tu yg tiap2 mgu panggil bibik cleaner tu ape oiii??~adoii..tu bkn mls,tu nk membantu org dlm kesusahan namenye..ihiks! , mehla jamu mate before & after, nk membuktikan yg aku ni blh diharap utk mengemas

ni part belah kiri & kanan depan meja aku,
before :

laaa, igtkan tempat recycle stationary,helloo..dah 2TAHUN aku simpan stationary opis tau!apemaknenye tuh??maknenyeee..sile simpan elok2 smpi resign,sbb xde stationary baru ko akan dapat? phm??

after :
syabbas mere betthe
Mr. Green


haa..jd utk sumer bibik2 hi-class (korg ler!!) ni antara tips utk pastikan persekitaran anda x menakutkan sape2 :

  1. xyah beria nk beli hiasan/perabot/bende2 mahal,yg penting letak elok2 kt tmpt yg sesuai
  2. stick to this attitude-put back thing to its place!! ni yg paling payah benornye
  3. buang cecepat/recycle ker bende yg x penting,esp mcm kertas2,pen2 yg dah kering dakwat,bil2 tepon,astro etc.
  4. put only the to-do-list thingy!
  5. elakkan meja anda = meja makan umah anda.hahaha, mcm aku la nih
time2 tgh sengal nih mcm2la bende aku nk membebel, so pd bibik2 hi class sekaliann yg sdg di opis dan tgh bace post aku nih,sile kemas meja masing2!!!

4 comments:

Anonymous said...

ekekeke...
tpt ko same la ngn tpt aku kt opis nehh
xreti dok tpt bersih...kang ade gak xjupe doc ekekekeke

mumy aryan daaaqa

mama_umar_maryam said...

ekekekek, doc ilang tu perkara biase wehh!!ni ade angin kus2 dtg nk mengemas nih..

Nashays said...

hehehe...meja ko bukan port makan kitorang ker....??ahaks

mama_umar_maryam said...

hahaha,itulah masalahnye..pantry ke 2 opis ;P