Monday, August 31, 2009

TaK BUke POSE langsung...

xabis ayat tuh..tak buke pose langsung kt umah sepanjang cuti 3 ari nih..haaa..baru btoll...
bermula jumaat ptg aku masak lauk buke biase2 aje..sotong ungkep (bahsa jawa), udang goreng tepung xjadi,sup chicken ball dan sayor..punyela penat kaki nih,naik bengkak plak aku tgk,ekekek..

esoknye sabtu mmg ari yg ditunggu2 sbb ade buke pose gather belah famili apai yg sememangnye diketahui umum sungguh meriah ..host adalah ayahcik/cikta kami yg menyediakan dewan makan yg boleh memuatkan 66 ahli keluarga (tu pon ade lg famili yg jauh kt sabah xdpt join) , xtermasuk bibik2 ..hehehe,mmg le ramai sbb belah my mom inlaws (arwah) ni adekberadek je 13 org dah :).. makanan xyah explain la..amik gamba pon xsmpt..mmg kalah mane2 hotel buffet pon,hahaha..kitorg mmg seronok la mlm tu , siap berterawih sumer dan celebrate besday..Umar pon aku pakaikan baju melayu dgn lebai sekali sbb nk train die jemaah beramai2..alhamdulillah,patuh je die ikut terawih 8 rakaat,sujuuud manjang..heheheh..
-> nile lebai Umar yg dibeli khas utk terawih mlm sabtu :)

-> ni adiah besday utk nazurah sepupu kitorg,sukela tu dpt set mekap2 :)

-> ni plak adiah haziq, hrp die suke walkie talkie tu



ari ahad plak, aku dgn galfrens shahpekan gathered kt PICC, ni mmg event wajib tiap2 taun kitorg..yelah masing2 dah ade life sendiri,susah nk jmpe slalu,this time aku bg cadangan kt diorg buke kt PICC sbb kolej aku penah ade event kt situ,surau,parking mmg tip top la..senang..xyah nk bersesak2..seronok aku tgk pertambahan ahli gathering kali nih..esah dgn bwk baby afeef, ayu taun lepas bwk boifren taun ni dah jd husband..aku bertambah saiz perot ;P, dayana pon dah 7bln..cume lg 2 org member kitorg nih..hrp2 pasni turn diorg la..duit byk maaa..tinggal carik laki je,ekekeke..
->kitorg yg advance menambah ahli kuarge ;P

->esah with baby afeef yg mok mok

-> ambik gamba sampai lupe husband masing2

->gossiping,Umar pon join sekali

-> my little man,dgr ghazal pon nk menari

-> again,somi2 tukang amik gamba je ;p

buffet kt PICC tu pd aku oklah dgn harga die,ade men ghazal sumer,cume aku ni haa..rugila mkn buffet,byk manela sgt aku mkn kan..tp xper,xkesah la asal dpt jmpe dak2 nih..

sambung ari isnin smlm, hehehe..buke kt umah mak la plakk..sedapnye mak masak pajeri nenas feveret aku..pastu mak dah belikan baju melayu dgn sampin utk Umar, heheh...rezki Umar lg thn ni..teringat raya thn lepas, btol2 kitorg cume belikan Umar kasut je..baju2 sumer sponsored by atok2 nenek2, sedare & kwn2, alhamdulillah..rezeki anak nih kdg kite xblh nk jangka kan.. thn ni??hehehe..buruk benar pangai klu mengharap ye x? kitorg ni mmg las menet shopping punye org, taun ni rasenye tema kitorg purple kot..sebabnye baju melayu Umar kaler tuh..

tu je lah citer xbuke pose langsung kt umah kalini..time sahur jela aku berchenta nk masak ..tp xper, aku mmg suke mkn sahur, kdg mkn lebih byk dr buke, skg ni mcm nk carik buffet sahur plak, baru berbaloi,kih3..

7 comments:

mama tisya said...

wah cuti pjg buka pose kt luar je ye..aku takat ni tkde lg buka pose kt luar....tp mayb this weekend buka pose rmi2 umh mamaku...windunye masakan mama...hehehehhe

Anonymous said...

aku br 2x je buka pose kt luar.ngan huby skali je.

Atie.Rashid said...

amboi...syoknye bukak pose kat luar ye..aku takleh bukak pose kat luar..request dr hubby tercinta suh aku masak...dahla aku malas masak...

zt...aku tak nampak perut ko la

mama_umar_maryam said...

eryn - buke kt luar pon sbb gather dgn kwn2 je,klu x aku lg suke buke kt umah,aku ni rugi woo klu g buffet

nana - jwpn same spt diatas,ekeke..alala..cian die,buke dgn hubby br sekali,xper2..yg baru sekali tu yg maniss ;p

atie - aah atie,kali ni perot ku kicik skitla..malu kot..

mummy aryan syamil said...

syoknye buka pose kt luar

Lily@MamaZaraZareef said...

waaa..beshnyer dpt kumpul berbuka ngan geng2 lame. then masing2 sume dh ade progress sndiri yek..hihi. part gossiping yg tak tahan tu..=p

liana said...

ala...wat gathering x ajak i pong...huhuhu...hehehe..taun ni samalah tema kiter...fefel...