Sunday, August 9, 2009

KisaH yang MendebarKan..

salam..just came back from EL kamis jumaat lepas..

1st of all, aku tumpang sedey atas pemergian emak kpd shiera..alfatihah buat arwah..takut nk kol die , just msg ..sedekah fatihah..aku tau skg ni time2 yg sgt sedey utk shiera & family..tabah ye dear..

2nd, tahniah utk newly wed puan Waney & husband..waney ni one of my close fren..cantek orgnye..gifted dgn seni2 , tgn die mmg magikla klu gubah ape2..dan die jugakla yg mekap time hari bersejarah aku dulu..cume i just felt so sorry for her sbb xdpt dtg time ari bahgia die..kenduri buat kt Kuala Tganu..lgpon apai xde..camne aku nk g..dgn perut yg dah makin senak ni aku rs aku dah xlarat nk jln jauh2..xper..wpon xdtg tp aku ttp doakan kebahgian korg dua..

3rd, alhamdulillah Umar dah baik dr demam..

kamis 6.8.2009
pagi sblm g kije aku dok pegang2 kepala umar, dah xsedap ati..len mcm dedar nye..btau apai yg tgh siap2 nk g epot.." yang, sblm awak g , kite g klinik dulu ye.."
mls nk g azzahrah yg mmg con4m rmi pagi2 nih, dan aku mls nk tgu..takut lg ter expose virus2 ..kitorg decide just g klinik dr prakash kt bangi ni je..org x rmi, kitorg turn no 2.
doc check, mase tu blm panas sgt lagi, tp doc ready kan je ubat2 demam,antibiotik & batuk..balik umah..aku x g kije nk monitor Umar..
pas blk klinik apai pon kuar..
instinct seorang mama ni mmg kuat..aku dah agak yg demam Umar makin kuat..x aktif mcm bese ..ptg tu die tdo je..malam tu aku ade kelas kt UKM, igt nk g jap sementara Umar tdo..tapi masuk klas je aku dah xdgr lectures sgt, hati & otak ni dok bedebar tgu kol dr papa kot2 Umar melalak ke ape..
balik je umah, tgk umar menung sayu je nmpk aku trus menangis,merengek2..badan die ya Allah..panasnye..aku mmg nk g azzahrah dah mlm tu, xkesahla..sorg pon sorg lah..aku rase aku mampu handle lagi wpon bwk perot..tp papa kater,xper..bg ubat dulu..klu panas lagi baru g..hmm
aku bwk umar naik bilik..siap2 bwk bakul bekal susu,ubat,kain basah sumer..aku mmg dah ready mental & fizikal utk x tdo mlm nih..dan sememangnye aku xtdo, selang 15 minit aku lap2 kepala,badan,kaki,tgn umar..wpon die marah,aku lap jugak..sbb terlalu panas, bagi die minum air putih , perasaan aku mase tuh..adoii..Allah je yg tau..aku buat ape saje asal umar x nangis,dukung,riba,pangku,ape je aku xbuat..tgal x rendam die dlm bath tub je..huhu..
kol 5.30 pagi gitu barulah Umar btol2 tdo , tu pon lps aku jab die dgn ubat demam.. dan aku pon tdo2 ayam jugak..

jumaat 7.8.2009
bgn dlm kol 10+ gitu,Umar x bgn2 lagi, dok rase dahi die fuhh..dah kebah sket..tgk die tdo pon sgt2 lena..kesian die..
bdn aku tibe2 rase saket2,lenguh2, tulang kt bahu nih xleh nk pusing..agaknye sbb xtdo mlm td, dok angkat2 umar sumer..aku doa2 sgt hrp aku xkene demam plak..apai kol tanye kabar Umar..seb baek xtersembur air mate aku nih..sbb aku tgh sgt2 sensitip ..
aku x g kije sbb nk jg umar kot2 dtg lg demam die,klas UKM ptg tu pon aku x g..tp alhamdulillah..die aktif btol arini,mcm nothing happen je mlm td..Umar, umar...

sabtu 8.8.2009
apai balik, yeay..yeay..tu pon pkl 2 pagi br smpi umah , umar rindu agaknye dgn papa die smpi xtdo lagi kol 2 pagi tuh..kemain pelok cium 2 beranak tuh..aku pon rase lega sgt2 sbb umar dah sehat, dah mcm biase..aku tau apai pon risau psl Umar, die pon xsedap ati tgalkan kitorg..yelah, manela nk tau yg umar demam kuatkan..aku xsalahkan die..sbb Umar kami ni j.a.r.a.n.g demam,tu yg sumer org gelabah,segala atok nenek sumer concern..sedangkan kitorg yg mamapapa die ni pon susah nk tgk die nangis..inikan saket..huhu..xpelah, budak nk besar kan..

pengajaran kali nih, jgn amik mudah klu sesiapa pon demam..risau btol sesema babi nih....ya Allah..lindungi kami dr wabak nih dr kuarge kami & kwn2 kami..dan sumer2 org..
klu anak demam panas,bwkla cpt2 jmpe doc, sentiase lap2 dahi & bdn die dgn kain basah/sejuk..
insyaAllah cpt reda panas die..

5 comments:

Lily@MamaZaraZareef said...

huhu..mmg cuak kan kalau anak sakit. lagi2 tgk musim penyakit berbahaya neh..

Zara pon ade batuk sket2 n selsema. hopefully tak melarat la.nway, glad that umar dh getting better..senang sket hati ye..

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

al-fatihah to arwah mak shiera ... kita pun x kemana weekend .. risau laks gi tmpt ramai2 org time gini

Anonymous said...

semoga mak sheira ditempat kan dikalangan orang2 beriman...amin

abah aisha said...

semoga umar baik demam cepat2!

mama_umar_maryam said...

mama zara- thanx lily,hrp zara pon batuk/selsema bese2 jek..

diana- yup,lagi2 tgh cenggini kene xtra careful kan?

nana- takziah utk shiera

abah aisha - agak2 terlebih bekalan ubat tu hulur2 la kt sini,ekeke