Sunday, August 26, 2012

Isnin aku cutilaaa

salam =)

baru lps anta Umar g school. aku memonteng kt umah sambil brekfes tose..syurgaaa..syurgaaa...hahaha.
x ponteng lah, mmg aku amik cuti smpi ari Isnin nih..saje je..kebetulan xde klas..tgk fb td ramai yg up status monday blues..rasenye, this is the worst monday blues ever! xper korang..enjoy je..bwk2la bekal biskut raye , mknn sumer..gosip2 dgn colleagues..byk citer tuhh, xkan tu pon i nk ajar  >;p

okay, arini mood baik punyatau..lps abis update nih nk merayau2 blog kande dinde sumer..tguuuu..sblm tu, just nk citer pengalaman kitorg pegi Tganu (lagi??) sbb adek aku no 2 plak bertunang dgn orang Besut..jauh wehhh..adehhh..dipendekkan citer, perjalanan kitorg jd camni ;

Bangi kol 5 ptg > Gua Musang > Machang 11+ malam (tido kt umah parent kwn kitorg) , esoknye  Machang > Besut (majlis tunang) > K.Tganu > Kemaman (tido Awana Kijal sbb apai dah flat giler) , esoknye balik Bangi terus g open house ayah saudara = f.l.a.t (+__+)

masa tido kt Machang tu, kami rase sgtlah welcome nye dek parent kawan kami..terharu sgt dgn makcik & pakcik .. suasana kampung yg best & makanan yg best! diorg siap pesan, kene balik Kelate slalu nih, hihihii..esoknye ke Besut dlm 30 minit je dh smpi..family aku tido kt homestay dekat je dgn umah tunang adek aku tuh..

gambar2 sekitar mjlis bertunang, Zulfadli & Aishah =)


alhamdulillah, majlis lancar, lauk pauk pon sedap especially solok lada homemade yg di stim!

lps majlis bertunang tu, kete mak,makcik & adek2 aku terus balik Kajang..tgal kitorg je yg mmg saje nk jln2 Tganu..bawak diri jap, hik3..dari Besut lalu Setiu, smpi Marang igtkan nk g Pulau Kapas sekali bot yg last skali kol 530, xde rezekilah..pastu minum petang kt K.Tganu, lalu kt skolah apai mrsm KT..melantak sotong goreng tepung , ikan tepung & kepok lekor ..



dalam pas mghrib tuh, kitorg mmg nk carik tempat tido lah kan.sbb apai dah xlarat (aku menjerit kegirangan!!) ..mule2 singgah Tg Jara Resort, apai kata tempat ni best, family diorg penah dtg sini dulu..mase mule2 masuk tgk entrance lobby die pon aku dah mcm ternganga, hahaha,  mmg penyambut tetamu ramah tamah btol..kitorg tanye rate utk bilik malam tuh dan bile dgr je rege dier, ilang kewarasan aku jap,hahahah..x berbaloi weh..x berbaloi..klu dtg situ kol 12 tengahari xper gak..ini dah kol 8 malam, huhu..(aku nangis dlm hati)  ..so kitorg pon gerak terus ke Kemaman..igt nk singgah umah pakcik aku tapi malas nk kacaulah, hehehe..so check in kt Awana Kijal..pd kami, best jugak hotel nih..byk aktiviti blh buat..apai nk g men golf 1 ari suntuk pon aku x kesah,hahaha..oklah, njoy the pics =)



seperti biasa, aku suke amik gmbr toilet


sudahhh..bdk2 ni panjat dari bath tub keluar masuk, camno nk mandi nih!!


brekfes dgn nasik dagang..ohsem~


view dari bilik

main giant chess
 patutlah apai soh cek in sini

Umar mmg suke beach
 pic taken by Umar

little diva bersihkan sandal dari pasir

swimming pool
 ada jakuzi kt tepi pool

sebab unplanned , kitorg x bwk baju mandi pon

salah satu sbb aku suke Awana nih ~ kid's room

set kamera sendiri
  buli abang bell boy budak2 nih

esoknye kami cekout kol 1 , trus balik Bangi..alhamdulillah selamat pegi & balik Bangi semula..x jam sgt pon..meraselah jugak di dalam kasut orang2 yg balik raya Tganu & Kelantan..hehehe







15 comments:

mama tisya said...

sronok dpt check in otel...dh mcm p bercuti plak

Puteri Satu said...

wah sangat seronok.. dapat beraya sekaligus berjalan2 kan...

kurus said...

uishh sempat cuti2 ke awana layie .. best nyee ;)

tempat nie happening kan
anak2 akk siap ajak ke sana layie
insyaallahh nak gi lagi ;)

AdanyaKauUntukku said...

wahhhhhhhhhhh lelaki pun sarung cincin....kelas tau

ila kan...
suka tgk org check in hotel masa raya
ada kelainan sikit....

tetiba dok melonjak2 di hati nak pegi duk hotel..cam ne tu??

lia said...

aku yg baca ni yg terasa penat tau ha3....

sakit pinggang tetiba ha3

QA's ~ mamapapa said...

bestnya dapat main pntai :) jmput follow kmbali :)

nad said...

2 in 1 = raya n bercuti = best! :)

lelaki pun kene pakai cincin gak ek time tunang?
ke ni adat org2 bleha t'ganu ek? =)

~ana~ said...

waaa...best nya mkn solok lada..tu ko tapau erk..nmpak dlm bekas polistren je tu..hahahah...

ko makan keropok lekor, sotong celup tepung area sekolah apai dulu tu mmg best la..huhuhu..rindu nok balik ganu...

IntaNBerliaN said...

bestnya.. solok lada tu nmpk sedap, dulu ms duk trg selalu gk mkn.. mkn dgn ns kerabu ;-)

maya amir said...

tak ramai org ek kat awana kijal?

solok lada, kepok lekor, sotong celup tepung..aahhhh bestnye...:)

watyz said...

walaupon sekejap tp seronokkan dpt tido hotel...

LYAfrina said...

owh..dtg kemamnan ye..lya duk kat ckai kemaman je..wah.cun gop hotel awanani.. pnh masuk msa zaman dulu2... leni.. xpenh g pon sini..lalu pon dr luor je..

mama_umar_maryam said...

tq kande dindess

nad - rasenye mmg adat org ganu nih , tunang pihak lelaki dpt cincin :)

maya amir - ramai je kt awana mase tu, maybe kt pantai die x rmi orang kot

lya - zety igt nk singgah umah ayahsedare kt chukai tu jugak,tapi xsmpt plak..nk rush blk kl pas check out tuh

Unknown said...

iols yg trsa penat tgk perjalanan kamu tu..haihh..

beach dia bersih lah..sedap skit nk mandi

Anonymous said...

ohh husbnd ex mrsmkt eh? batch mana ek?saya ex mrsmkt gak.batch 95/96 :)