Showing posts with label preschool Umar. Show all posts
Showing posts with label preschool Umar. Show all posts

Sunday, November 17, 2013

Hari Graduasi tadika Umar Husayn

Salam :)

Alhamdulillah,selesai dah graduasi tadika Umar kami..kt umah xpnh nye nk praktis nyanyi ke,joget ke,baca apa2 ke..tau2 mase event die yg lead baca doa 12 pintu utk mulakan majlis  :)

Utk tadika ni kitorg xde aim tertentu pon..cukuplah anak2 pandai baca,ngaji & ilmu2 basic yg lain..yg penting they know that school is a happy place to be.Syukur teachers pon baik2 je wpon slalu tuka2 hehe..

Bonuslah utk kami bila Umar dpt no 1 in class, anugerah pelajar mithali dan anugerah pelajar terbaik utk tadika dia..which kitorg x expect la gitu skali..alhamdulillah3x..pada kami,semua anak2 ni anugerah Dia ada kelebihan tersendiri..semua bijak n pandai :)

Sbb Umar ni cucu 1st,atoknenek embah sume dtg..hahhaha..sape yg excited tah..apepon well done utk teachers anak2 ni..terima kaseh cikgu!

Sblm ke majlis Umar,sempat lg kitorg g mini gathering kwn2 mr apai..meriah sungguh..actually kwn die buat makan2,siap ada live performance dikir barat lagi..sbb kwn tu org kelantan..dh aku rs mcm kt kota bharu plak..hehehe



Wednesday, May 8, 2013

Empat kejadian penting semalam

salam =)

Semalam, 4 important things/kejadian that matter most to me; biasanya, perkara2 hebat akan berlaku apabila apai outstesen atau men golf jauh2..Allah nk test sikittt nih ;)

1) Umar ada Penilaian Lisan kt skolah..kene jaga mood umar baik2..dan yg penting mood aku pon kene baik2 jugak sbb nk motivate Umar..bende2 x penting ketepiii,hahahah..bile blk skolah aku tanye, "Umar ada bace buku-buku yang best x? " (aku bace dari website yg kalau nk anak2 jwb, tnye bende2 ape yg best die buat/baca kt skul..inshaaAllah dpt jwpn. sebab Umar jenis x byk cakap) ..dan Umar jwb," hmm..ada, tp x byk pon teacher suruh bace..kwn2 lain x bace pon" okeh.cukup.atleast dia ada bace something.hahaha

2) Barang dari UK sampai juga akhirnya..yg 3rd batch..sbb delay lama kalini. menurut company cargo kt klang tu, kapal tu yg lambat tiba..ape menyelam sambil minum air ke cane?? xpelah, syukur sgt2 brg2 customers H&T selamat sampai..dan bersyukur sgt2 dpt customers yg gile tabah & sabar tgu brg2 diorg..pastu brg yg lama xsmpi lagi, buat lg order baru..ohh touching..hugs customers!

aku amik 0.01% gmbr barang2 yg ade dlm kotak besau tu..sbb klu kuarkan sumer aku migrain.hahaha
 
 perfume FCUK for men..blh bukak kedai nih ;p

fuhhh peloh nk sort satu2
begggggg...suke tgk!!


3) Kene anta kete g servis sendiri (pestime dlm idop)..ok, x amik gmbr sbb bateri dh nk kong..alhamdulillah kejap je dok kt bengkel tu (pdhal hati ni berdebar2 sbb sume org laki kan..tp xper, kedai tu kwn apai punye, so dah kenal la bos nyer)..tuka sumer, spark plug pon dah haus, besi break kt tayar pon dh nipiss, alignment pon dh lari..patutlah aku rase cam x best je bwk kete lately..rupe2nye dah 'saket', lame x servis ..

4)ketibaan order-order dari kedai instagram (buttoncandynanalin) ..weeee..nmpk x? nmpk x?  ;p klu mate kande dinde tajam, mesti dpt teka apebende aku order



ok tu je nk citer..happy working sumer!!

Wednesday, November 7, 2012

Mama bangga dengan Umar Husayn

salam =)

pestime merase konvokesyen tadika anak..Alhamdulillah, besar nikmatNya..atuk & nenek Umar pon folo skali dek excited..Umar & kwn2 semua pakai jubah sbb buat persembahan Qasidah..aku pon xtau qasidah tu camne..huhu



konvo anak2 ni dibuat kt Excel Training Centre nun kt Broga .. mmg Dato' Fadzillah punye training centre,tu yg buat kt situ..jauh ke dalam btol, ujan sgt lebat plak ari ahad tu..

sampai-sampai je amik gmbr jap dgn dato', kt blkg tu atok/nenek kemain gembire muke, hehehe, kami berkawan dgn anak dato' yg no 2..lame dah kwn, bile ltk gmbr ni kt fb, anak die pon komen,hehe


kejap je dato' berucap sambil kasi ceramah parenting sket


branch Bandar Sri Putra (tadika Umar) buat persembahan Qasidah..hebat anak2 ni, panjang gak diorg nyanyi tuh ..yg depan skali, kiri tu adek sepupu apai :), Umar baris blkg sekali ..


branch Bdr Baru Bangi buat choral speaking

papa apai & adek2 sepupu beliau pon ikut skali memeriahkan majlis :)

cikta @ nekmi ..anak makcik aku yg bongsu sebaya Umar, diorg 1 skolah , senang ada sedare,hehe

part Umar dapat hadiah anugerah Pelajar Mithali mmg surprise..sbb kitorg xtau pon, bile bukak buku aturcara program ada nama Umar Husayn Hamsafar terselit, hehehe, mithali yer Umar :)


proud of u Umar Husayn..

sepupu apai plak , Hazrul dpt anugerah Tunas Harapan, wahh,pakat2 ni sapu adiah ;)

ada plak cabutan bertuah utk 15 tetamu..terselit no aku & no adek sepupu kitorg Nurin :)


part anugerah akademik Umar xdpt sbb ada 3 paper die xdpt 100% (sume ada 6 papers)..yg dpt markah 100% are maths, science & pend. islam, yang paper BM,BI & Jawi 90+ markah je..bile aku tgk mistakes Umar, careless mistakes la byk..geram plak tgk nye,hehehe..xpelah nak, cube lg k..tupon die x btau mama ada exam ..tau2 die bagi aku kertas jawapan je U_U

utk final exam, students ni xde ranking pon, masing2 dpt komen & dinilai secara peribadi oleh teachers..blhlah tgk markah utk setiap subjek..klu nk compare2 , jeling2lah markah kwn2 die, hehehe..tapi aku dah set, aku xmo compare..aku cume nak, anak2 ni buat sehabis baik utk exam,sports, etc. and what you have achieved, are the results of your own efforts & tawakkal padaNya..semoga anak2 trus cemerlang dunia & akhirat..tu je doa mamapapa..