Wednesday, November 4, 2015

Hari Konvokesyen yang hampir-hampir terlupa

Assalamualaikum :)

Alhamdulillah, setel dah convocation day saya yg hampir2 saya lupakan itu.hehehe..nape dilupakan?? sebabnyeee..dh abis tahun lps lagi..tp thn lps x smpt join konvo..jadi..tahun ni saya amat2 bz dgn mcm2 perkara, tibe2 dpt email & surat konvo, eh , opocot! hahahah...lgpon, mcm dah lama sgt saya sambung master ni...org lain dh konvo phD dah ,hahaha...xpelah, yg penting habis dgn baik..tesis dpt pujian (after almost nk QUIT )..cgpa 3.75 alhamdulillah..dan dpt support from supervisor saya utk continue the title buat phD...errrrr..yang tuuu...bncg kendian, hahaha

smlm saya share gmbr kt fb & ig..sebenanya utk 'reward' diri saya sendiri & bg smgt kt kwn2 yg lain yg mcm saya...sebenanya thn 2013 lagi saya blh habis dah tp mase tu saya down, down sgt2 utk teruskan menulis Tesis..all courses saya habiskan dgn baik & scored the exams , cume tinggal Tesis ni shj yg saya rasa mase tu ..amat2 membebankan.. sampai saya rasa menyesal, menyesal sgt2 napelahhh aku smbg blaja, napelahhhh aku serah diri tulis Tesis yg sepatah haram pon aku x pnh bother! dengan kene pergi keje , pegi jmpe SV, larik g library, join kelas data analisis, jaga anak kt umh , etc. 

Dan juga utk kwn2 saya yg sedang sambung belajar atau menghadapi kesukaran dlm kerja rumah (suri rumah), profesional, eksekutif, hatta data entry clerks sahaja pon, saya amat2 hrp korang teruskan usehe anda & jgn mudah give up! xde org lain blh tlg dah melainkan diri anda sendiri..percayelah...orang lain blh bagi kata2 semangat berbakul2, sindiran bertingkat2, perlian bermangkuk2, umpatan berguni2!!! sebenanya ANDA sendiri yg kene tlg diri sendiri..kalau anda hilang percaya dgn diri, maka terhentilah perjuangan kite disitu...tu yg xmau tu...duit yuran dah habis banyak, xnak bazirkan duit hasil kerja saya sendiri tu.. so saya cpt2 bina semangat saya balik, merendah diri dengan supervisor saya yg sememangnya banyak bantu saya mase tu utk naikkan balik motivasi saya utk habiskan !!

Tak lupa jugak utk family kecil saya, yg rapat dgn saya, yg memahami tugasan saya, yg terpaksa jage anak2 saya..hanya Allah yg boleh balas kebaikan anda..i am nothing without my family T__T

oklah, cukuplah coretan ala motivasi saya kalini..dah mcm ucapan dpt anugerah hah...oh ya, saya x lupe utk kwn2 saya, online mahupon offline, pembaca blog ni dari dulu...terima kasih atas doa2 anda secara langsung dan x langsung..terima kasih ya semuaaa 

P/S : mase konvo bila pakai shawl sendiri lain perasaannye..hik3, lagi2 bile design sendiri beads tepi tu, alhamdulillah :D