Sunday, October 25, 2015

Buat sendiri dinner seafood ala Shell Out

salam :)

Meh nk serikan blog ni dgn gmbr2 makanan..lame x ltk gmbr mknn & resepi2 kan...sindrom mak mak kembaliii

rasanya dah agak femes restoren Shell Out kt damansara tu dek rmi yg post kt ig gmbr2 ketam, udang, siput, Lala / seafoods yg dilambakkan di atas meja..lps tu, tup2 kt Bdr Baru Bangi ade jgk restoren Ocean Hauz yg same konsepnye mcm Shell Out nih..tapi queue dia, mak aihhh...idokle aku nk beratur saje2 kan..

jadi, dek 2 minggu ni x kuar jln2, x kuar mkn kt luar , konon2 Umar nk exam kan..aku lepas gian nk masak ala Shell Out lah...resepi? alahh...masak ikut sukehati je mcm masak lauk tu..pilih yg favourite anak2 & hubby..confirm licinnn


Plan itu penting, masak x masak blkg citer, haaa...siap buat note nih supaya semangat !!


masak, punye masak,campak punye campak, tadaaaaa...misi berjaya! alhamdulillah, cume nasi goreng cine tu aku dh terlepek penat nk goreng, nasi putih je


puas hati, puas makan, nk comot camne gaye pon suke hatilah, jimat pon jimat banyakkkk...sbb blh agak2lah brp ekor nk belikan..


esoknya ari ahad mcm blank xtau nk masak apa..beli ikan nyok-nyok yg lemak sedap tuu..masak kari...goreng telur mata tumis dgn bawang cili kicap..pehhhhh..tu paling win! 


maka dengan ini, wiken minggu depan saya isytiharkan dapur ditutup yeee..hehehe ;) ..ada kwn2 yg nk resepi ke utk ala Shell Out tu? xpon korang google je resepi2 lauk2 yg aku masak atas tu lagi senang..alter sendiri ikut suke ye :D

1 comment:

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)