Thursday, November 7, 2013

Video video taska melampau

salam 

minggu lepas mmg kecoh psl kes anak2 kt tempat asuhan kene tiau dgn penjaga diorg..nauzubillahiminzalik..mintak dijauhkn dari anak2 kita, anak2 kande dinde semua :'(  ..xde manusia waras yg suke bende2 mcm ni..cthnye aku, siyes x pnh 1 video pon aku bukak kt fb ke, youtube ke saje2 nk tgk mcmane dasatnye diorg ni membelasah org lain..mmg btol kdg tu elok jugak share ..blh bljr/detect/amik tau ape yg terjadi...tp pd aku, cukuplah bace tajuk je..seterus2nye,aksi2 tu aku blh agak..

ni kire conversation aku dgn mr apai di petang yg sepoi2 bahase..mase tu tgh tgk  berita psl video taska taman melati tulah,

"Yang, awak tgk x video tu? " mr apai tnye

"ish, saye mane pnh tgk video2 mcm tu..takat bace tajuk je, didih darah klu tgk.." aku jwb 

"Terus tutup taska tukan? nyorok kt manelah owner pompuan tu agaknye..saye tgk video tu yang, abis semua budak2 dilepuk2nye.." terang mr apai

"Tu yg malas nk tgk tu, hati saye ni mendidih2 je klu tgk..larik manetah pompuan tu..agaknye klu org ramai terjumpe..abis die.." aku sambung lagi

"A'ahkan..kalaulah pompuan tu jumpe orang gile mcm awak ni..xtaulah camne naseb die.." slamber je apai aku nih..nk tersemboq air teh tarik 3 in 1 aku dibuatnye!! 

 "ORANG GILA awak ckp saye yang?!" aku jerkah sambil cegil mate ..(\_/)..

"Ehh, tak.tak..maksud saye..klulah anak2 kite ke, anak sedare kite ke yg jadi mangsa pukul pompuan tu...abislah awak kejekan dia..atau org2 yg jenis baran nih..mmg abis pompuan tu..hehehe" cover mr apai tersengih2

"Huh, a'ah..mmg pon..klu dpt kt saya..saye mmg x lepas pompuan ni.." aku jwb sambil jln lengggang kangkung nk sidai kain..

hmmmm...motif laki sendiri terlepas ckp aku mcm ORG GILA?! maybe maksud die, org jenis panas baran/tak penyabar kot..bersangke baik lah ;p

semoga dgn kejadian2 mcm ni..sbg parent yg mmg kdg2 xde pilihan lain , tetap kene anta jugak anak2 kt nursery, rumah orang..kene sentiasa alert dgn perubahan ye..sedih sgtlah dgr citer2 camni..sebab, ibu bapa masih ade PILIHAN lagi utk hantar ke tmpt lain yg lbh menyakinkan..kan?  biar jauh sikit,..klu ade kemampuan terlebih sikit, xperlah, berbayar lebihlah sikit..asalkan anak2 anugerah Allah tu blh diselamatkan :'( 



3 comments:

~ana~ said...

aduhai....lawak la mr apai kata ko mcm tu...hahaha...

Mama Idlan Irsyad said...

hahaha, lawak2... saya pun pemarah jugak..huhu.. agaknya suami saya pun kata saya orang gila jugak kot..hahaha

Love Umi said...

tergelak plak umi bila baca entry ni hehehe...umi pun garang gak dgn kiddos...ntah apa la label diorg kat umi ni heheehe