Monday, March 9, 2009

pembelian berbaloi :)

x g mane2 pon cuti 3 ari lepas.. ari sabtu 1/2 ari dah burn dek klas..huh!setiap ari sabtu je hati aku runsing,resah,gundah gulana sumer..iskh..xtulis hatta sebaris ayat pon utk tesis aku..pastu tdo umahmak, dpt gosip baru,g tmn kt picc bwk umar kenal rumput,smlm g sg lopo,rendamkan umar ..gilelah..mandi air terjun pas ujan..hahaha ada brani??
task minggu ni yg WAJIB done !

1. bace tesis2 org..sumber : dr sumber2 yg blh dipercayai
2. install SPSS-apetu?ape2 jelaaaah
3. print nota KP 1
4. pos brg customer
5. nk isi form
6. survey2 gadget aku & apai

pastu biasela..ati & perasaan ni klu x tabor zakat x sahh..smlm g anakku area warta bangi tu, igt nk bli sandal umar,skali ade 70% sale plak, selai baju dpt rm6 ..so amik 3 elai ajee..aim utk umar nnt nk belikan die sweater & sandal ftkuti (aiyoooo..xsabarnyeeeeeeee)
ari2 tau aku study psl tmpt yg kitorg nk g nih dididiiii..x cukup dgn forum cari.com, p tanye lecturer dr sane yg dok depan meja aku nih..haaaa..free consultant lagik..rsenye tiap2 ari asik ckp bende nih dgn apai,..nk muntah agaknye die dgr & he keeps on reminding me about the final exam pulak..adoiii!!! ert45 potong stimla yanggggggggggg
aku dah readykan sikit2 aturcara kitorg kt sane..ape nk buat, do's & dont's,places to go sbb limited time je kan..
okeh2 cukup2..sudah2! (nnt smbg lagikk..)

p/s: can u feel the passion,excitemnt awaiting ?? half of the post today about the travel thingy??dah parah dah aku nihhh...ya Allah..semuge segala urusan nnt dimudahkan..aminn

Tuesday, March 3, 2009

ada sesuatu yang akan terjadi..

hahahahhaha. gelak dulu..gelak..napenye aku xsabar bulan 5 nih??
sebab :

1. exam 1st sem abis,enjoy katak!!!!(eh,kang tersedak lak katak yg kt kemaman ni kang,kih3)
2. sbb sebeday aku ..
3. kelas kt murni langsung xde,yehu!!!!!!!!!!
4. excited nk buat paspot umar
5. 1st time umar nk nek kapalterbang,,eeeeeiii..(ntah2 umar x xcited apepon,aku je lelebih)
6. nk shopping? tidakkkk..nawaitu kene set siap2- jln2 aje kiylyol

saki baki citer bln 5 yg best ni akan diupdate dari mase ke semase..

p/s: hmm, otak aku dah tune arah lain..xde mood bace buku dah..camno nihhhh

Sunday, March 1, 2009

small gath of galfrens

get together ni dibuat sebenanye nk celebrate 2 of our galfrens yg nk hadapi new phase in life, sorg ayu~nak tawenn bln 4 nih, sorg lg esah~makyong nk beranak bln 4 insyaAllah..mule2 igt nk p karoke,tp xjadik, nk men boling full, so just lepak2 gossiping & chatting like our old time (i luv this part)..esah xdpt join sbb her nenek passed away,innalillah..xper, next time blh buat lagi..biaselah bile dah jumper dak2 ni alamnda tu mcm xde org lain dah,huha huha xsedor diri,sorg bwk anak,sorg bwk laki,..agaknye org tgk aku smlm mcm seorg ibu tunggal mude yg ilangkan stress hangout dgn kwn2 ~ ish!nauzubillah la kan..
apepon, mekaseh byk2 kt cura sbb sanggop jd asistnt aku ..bkn aper, seriously aku masih blm mampu handle kuar 2 org je dgn umar, and i think they knew y yesterday! hahahah

just few snaps from my camera, mkn2 kt nandos,minum2 ptg kt big apple










Friday, February 27, 2009

ari jumaat, ari yang baikkk

aaa tulisan ijaula kan sbb smlm ari jumaat,heheh, lunch break pon lamer,pastu rezki utk Murnian pon agak murah,alhamdulillah..kroni2 decided to mkn kt aunty ainy's..utk aku, ni kali ke 2 mkn kt sini..kt area nilai ni,aku rase nilah the only food heaven..dari style kampong ke western mmg sedap2 ..mase 1st time g aritu restoren ni tgh buat renovation,so smlm g mcm 80% dah siap,lawa lak tu pemandangan & garden ..sejuk mate memandang ..dan makin lapor perot kitorg Mr. Green

masuk2 je nmpk waterfall ni..


pas mkn tu kang blhla duduk2 kt sini




menuju masuk ke restoren


para pelantak profesional muekeke


lambchop aku dah sampaii ~ bkn aku mkn sorg yee, jgn risau,ade 3 pembantu 66


fish & chips kak men


tempoyak jenahak & tumis pucuk paku shar & sherry..heaven!


pastu dah mkn singgah jap nilai square,dok membeli kain 1meter rm3..murah & lawa2..rembat 4 psg dulu Mr. Green..tu jela sesi tabor zakat jumaat nih..

Monday, February 23, 2009

( "_ ) {>_<} (T __T) (+_+)






haaa..nilah die prof Arni from Denmark,gave his lectures on research method, aku msk klas lmbt sket,sbb igtkan prof Subahan (bias ,heheh),sekali mat salleh ni plak..10 minit pertama~sebok bersapa tanye kabar dgn kwn2,susun pen pensil,kuarkan buku nota..20 minit kemudian~tanye org blkg, "matsalleh ni sape?", "die nk btau psl ape?"..org blkg jwb,"ntah..dgr jelah..anggap die mcm menyanyi.." hgkllk ekellehhh..kerek..samade org blkg ni kedek ilmu atau understanding die lg teghuk dr aku, hahahahah
1 jam kemudian ~ akhirnye..matsalleh tu nk blk hotel dah..
kuiyikyik c u in denmark! fuhh..rupenye prof arni ni kwn dr aishah..saje die invite bg talk sket kt kitorg..oklah,atleast kitorg blh tgk org denmark kasik lecture ,tuka selera sket..asik ngadap dr aishah je,kui2,wpon kejap, tp aku rase adelah sket input aku dpt wpon blurrr..tp aku tau,bkn aku sorg je blur,,org lain tu buat2 muke phm jekk..tau sgt!


ni citer lain plak..citer ttg gigi Umar, skg ni masih menten 8 btg gigi dan mase die melalak nganga mulut luas2 aku ternampak separuh gigi geraham atas dah kelihatan..syabbas umar! heheh..aku pon dgn semangatnye nk tuko berus gigi die supaye die lebih enjoy brus gigi..umar nikan..sblm berus gigi kene nyanyi lagu dulu utk die,lagunye ialah "brush your teeth" ciptaan mama die,lagu tu simple,catchy & mudah diikut..lirik nye lebih kurang camni:

brush your teeth 2x..everyday must brush your teeth..(repeat 3x)


skg umar dah pandai dah ikut nyanyi..rhyme pon same (wording jerman hehe)..pantang pegang brus gigi die otomatik akan nyanyi lagu tuh,xkirelah berus gigi sape2pon..ni umar,mama bli 3 brushes..1 utk toilet bwh (utk atuk gosok gigi umar), 1 toilet atas (utk mamapapa) dan 1 lg nk ltk kt umah embah



ni umar dah pandai semayang sket2,bace doa sumer..dok kaco mamapapa semayang, klu sujud mmg kelaka,meniarap abiss..umar,umar..sejuk ati mama..doakan mamapapa ye nnt sayang

----> muke serius bace doa + azan sekali,sile perati idungnye ituhh..hnnsss..hnnss..maknenye die tgh bersungguh2

Thursday, February 19, 2009

SaLe lagik!!!!..kt jusco & metrojaya plak

19 Feb - 1 Mac : Jusco Baby Fair

20090219-jusco-baby-fair2

19 February till 1 March 2009

Jusco Baby Fair

Jusco Funniest Baby Contest

Products Offered

Baby wear

Baby wipes

Walker

Etc

Location

Check out your nearest Jusco outlet


www.jusco.com.my


* biasenye klu jusco buat sale blh tahan gak la..so far ok..


Metrojaya pon buat sale jugak, pastu ternampak plak FP punye rocker tu cume rm199 je utk 12 unit terawal, huwa!!!!!

28 Feb - 22 Mar : Metrojaya Mega Sale

20090228-metrojaya-mega-sale8

28 February to 22 March 2009

Metrojaya Mega Sale

Discounts up to 70%

20 Feb : PREVIEW Sale Day for MJ Cards, MJ - Diner Club Card & Mybank Cards

Products Offered

Ladies Apaprels

Men’s Apparels

Kids Apparels

Toys

Cosmetics & Fragrances

Home

and more

Visit your nearest Metrojaya Store

www.metrojaya.com.my


Wednesday, February 18, 2009

hmm..am i able to ??

ni tibe2 dtg angin kus2 aku nk berckp sorg2, org2 opis rmi xde,jd elokle aku berckp dgn blog nih..isunye disini~mampuke aku?? mampu ke abiskan master ni 2taun?mampu ke aku manage mase aku?mampu ke??
nk tarik balik dah terlambat , final exam sem 1 akhir bln 4 nih..tp,aku salutela dgn kakmen & ibu2 classmate aku..diorg lg berumur dari aku,mayb lg byk kije kt skolah & opis,anak2 berderet lagi..but stil bersemgt nk smbg blaja..salute2..try 2 b like them,hehehe..in my own way

ni antara weekly schedule aku yg sebenarnye ~*subject will always change,hahah

isnin

8.30-5.30 : opis

6.00-8.00 :- mandikan umar
- suap umar
- spa Q
- makan,mandi & solat

8.30-10.30 :-basuh kain,sidai kain, iron baju,tgk tv,main2 dgn umar

11.00 : tido

selase

8.30-5.30 : opis

6.00-8.00 :- mandikan umar
- suap umar
- spa Q
- makan,mandi & solat

8.30 :-lipat kain, iron baju,main2 dgn umar

9.30-11.30 : time tv aku, ugly betty & desperate housewive

11.30 : tdo


rabu

* ulang schedule ari isnin

khamis

8.30-2.30 : opis

3.00 - 6.00 : klas UKM

6.30-8.00 :- mandikan umar
- suap umar
- spa Q
- makan,mandi & solat

8.30-10.30 : iron baju,tgk tv,main2 dgn umar

11.00 : tido

jumaat

* ulang schedule kamis

sabtu

7.00 : masak brekfes

9.00 -12.00 : klas UKM

12.30 - 3.00: mkn kt umah/luar , laundry

* kdg keluar jln2 or tdo umah mak

ahad

*yey! blh bgn lambat
3.00 - 6.00 ptg : bibik cleaner dtg bersihkan umah

hmm, bile buat list schedule cenggini nampak mcm xdela teruk benor,lgpon tu yg basic2 je,ade byk kerja2 lain aku mls nk letak buat semak je Twisted Evil