Sunday, May 19, 2013

Rupa rupanya saya pandai mancing udang galah

salaam =)

heheheh..salah 1 aktiviti weekend lepas, g mancing udang kt kolam mancing Jalan Reko , Kajang. masa awal2 kawen dulu, kitorg mmg slalu g mancing udang kt Hulu Langat nun, otw nk g sg congkak tu ade 1 kolam mancing. rasenye almost tiap2 mgu melepak situ, bwk mak aku skali..yg bestnyer, slalu jmpe Dr Fazley , wife & mak Fazley tu mancing/lepak skali..ker kolam tu die punye ek?? mase tu kami masing2 blm ber baby-baby lagi,..hehehe..dan siyes, Fazley tu mmg ensem.hahaha

ok, setelah bertahun2 x g mancing udang..aku saje2 la nk ikut apai & fil g mancing..bwk bdk2 ni skali..smpi je, xsmpi setengah jam setting rod pancing ,apai dpt 2 ekor dah..pastu aku saje2 lah nk try skill dulu2..dan hik3..rupe2nye skill tu ade lagi...pantang letak pancing xsmpi 5 minit udang tarik..tarik punye tarik..10 ekor aku dpt , alhamdulillah...apai sengihh je dok rilek ..tapi time nk cabut mata kail tu dlm sepit udang tu aku xbrani..geli lagi ade..

korang imagine ye, tiap kali aku dpt udang..aku akan panggil ,"yangg..cabut udang ni cepatt..saye geli.." ..makanye..10x lah aku ulang ayat yg same..klu sangkut yg udang besar tu..pehhh..dah mcm lawan tarik tali tau..kuat udang ni rupenye!! lenguh2 tgn aku tau x..

mmg dah set malam tu, esoknye dari brekfes ke lunch aku nk buat nasik lemak dengan sambal udang galah...huhu..fil aku pon perli2, "pasni papa xyah g mancing dahh..ety je ganti.." alorr..majok plak papa nih ;p

cek port dulu..agak2 mane lubuk udang2 nih

weeee..dapat sekor!

2 ekor!!

ni udang yg 1st sangkut kt aku..pastu dah xlarat amik gmbr dah,hahaha

18 ekor sumer!!!

7 comments:

Anum said...

syoknya

~ana~ said...

aku tgk gmbr ni kat ig, terus ajak laki aku g mancing...hahaha..terliur weh tgk udang besor2 tuh..

Unknown said...

wah sedap tu wat masak lemak cili api..

Afne said...

best jugak lyn aktiviti mcm ni kan zet. mesti bdk2 tu excited tgk udang hidup.

nad said...

Goreng jek pun sodap ni! :)

mummy_ayu said...

wah..terror tu..

mazs said...

Hi..nak tanya kat mana lokasi kolam udang galah jln reko ni