Wednesday, January 25, 2012

Umar school day

salam =)

dah nk masuk 2 minggu Umar sekolah, baru nilah aku nk update..barulah aku tau perasaan anto anak 1st day ke skolah camne..ishk, rase nk masuk dlm beg die je monitor dari dalam .. oh ye, x jadi masuk CIC .. pilih Excel Kid yg Fadzillah Kamsah punyer..masuk sekali dengan cousin apai yg same umur dgn Umar..beza 11 bulan gaklah Umar dgn Hazrul ni..wpon lahir tahun yg same 2007, tapi hazrul bulan Jan, Umar bln Dec..xpelah..young forever ;)

dahla masuk lmbt seminggu sbb kitorg baru blk dari HK kan..pagi isnin 9hb tu aku mmg amik cuti utk fokus dan train Umar bangun pagi bagai..pehhh..mencabar weh..dahla mmg bgn lmbt Umar nih, rutin kt umah mmg mcm orang pencen! mmg nangisla soh mandi berus gigi pagi2 tukan..dahla masuk awal kol 8! adehh..dgn aku skali kene bgn awal,hahahah..sbb selama nih aku masuk opis lmbtkan..so,it's like my school day la jugak

dipendekkan citer,

day 1 : aku & apai keringkan hati..anta die kt teacher dan trus masuk kete.. apelagii.. trus melalak!!! mase balik amik die, kami tak dibenarkan utk bertanye dan berckp ttg school okeh..die tutup mulut kitorg sblm smpt nk tnye ..dan die asek cakap, " TAK NAK School lagi!"

bile tnye teacher lame x die melalak, teacher kate kejap je..sbb sedey bebenor tibe2 kene tgal kan..pastu die okay dan die folo je

day 2 : ulang day 1

day 3: ulang day 2 tapi nangis dah kurang , kempunan kitorg nk tau aktiviti2 die kt skolah..so,tanye teacher jelah time amik die..

day 4 : tibe2 berubah! bgn x nangis, die kate nk g school ~akhirnye t_t..but still balik dari skolah die x citer apepon, bile tnye die cume jwb "tak taulah.."

bermula dari day 4 dan seterusnya aku nmpk bbrp perubahan +ve Umar dari segi keinginan nk g skul tu..tiap2 pagi aku akan hantar die b4 g keje..jadual kt Excel ni lebih kurang camni;

8.00 am : assembly
8.15 am : solat Dhuha
8.30 - 8.45 am : breakfast
9.00 am - 11.30 : class/activity
11.30 - 12.00 : solat practise

part paling best ialah janganlah expect Umar akan pot pet pot pet citer ape die blaja, what is happening in school kt kami t_t..cume kdg2 ade jugaklah terkuar dari mulut die, itupon secara spontan klu die nmpk kitorg buat / cakap ape2 yg related to what he learnt, tupon kitorg dah excited gile dah..hahahaha..kesian aku, kempunan nk dgr citer ;p..last2 tiap2 pagi aku akan tanye perkembangan Umar dlm klas camne..alhamdulillah,teacher kate die good boy,follow & participate sumer xtvt ..fuhh..lega hati seorang mama ;) ..satu hari nnt aku akan cek buku die nk tgk amendelah yg die tulis dlm klas,hahahaha

aku mmg x amik gmbr 1st day die..sebab ade gmbr airmate jelah..x best..letak gambar happy to school is better :D

gambar ni fresh amik pagi tadi, ari Jumaat kan..pkilah jubah dgn kopiah ;)..uniform bulan 2 baru dpt..



ok, ini touching, Umar letak sendiri kasut die

- t_t

tata sayang..see u later, kite nek kapalterbang ok!!

8 comments:

mummy_ayu said...

sama je kes ngan Ian...1st sampai 3rd day..nangis..plus masam2 muka
masuk 2nd week tu..ok dah...sampai bila batuk hari tu, tak nak la kasi gie school takut jangkit budak lain...dah nak nangis dah sbb nak school..lea tk..
wah..encem la umar pakai jubah..

lia said...

weh apsal aku lak touching ni hu3..

apa la cter aku lak tahun dpn ni... fuhhh debar2....

IntaNBerliaN said...

alahaii encemnya dia pakai baju sekolah.. k la dah x nangis2 lg..

Sidratul Muntaha said...

samalah mcm aqil
la ni still same
klu tnya belajar ape
buat donnojer
tpi ade masa2 dia gigih la nyanyi lagu2 kat school dia.
10 malaikat la
surah2 la
lagu gorilla la

~ana~ said...

lebih kurang la dhn ajmal ni...tp hari2 ana tnya, bljar apa kat school...biasa mmg dia cite la..tp tnya nama kwn, xtau...hah3x..

Unknown said...

bagus lah umar dah seronok ke sekolah..
Anis pulak ok jer.. tp kalo tanya nama kawan2 dia.. tak tahu je ajwabnya..

Unknown said...

bgusnya tadika yg ajar budak2 solat dhuha dr kecil..

Syida said...

same je dgn aqid.kalau tanya blaja apa today,dgn selamba dia ckp "entah la". kdg2 dia bgtau "tak blaja" .mcm nak dtg je angin monsun timur laut je bila aku dgr.