Sunday, March 27, 2011

Kerapu masak 3 rasa

salam =)

ingatkan nk citer psl g karoke kt redbox sabtu lepas, tp xde gambarlah..cousins & babies day out..sgt2 best dah lame x karoke nih! masing2 bile dh nyanyi dah x ghupe mcm mak atau bapak orang,hahahaha..seb baek anak2 sumer well behave,memahami parents nk lepaskan tensen..apepon, tq byk2 to our cousin yg banjer full package! hik3

haaa..ni nk selit citer masakan sketlah..yelah, bab2 basuh baju aku mmg tip top,tp bab lipat kain, masak,mmg nk dpt 0.5 markah pon payah, tp sekurang2nye aku mencube..usehe..kan tangge kejayaan ;)

ni kesah si kerapu yg hubby bwk balik minggu lepas, dari kejung dok dlm peti ais tuh baiklah aku masak..pikir punye pikir,aku amik keputusan utk masak 3 rasa, wpon nnt hasilnye cume akan jadi 1 atau 2 rase je ;p..yang penting, aku cube..betul x? setting dapor dah cantek dah, aku siap2 potong bawang,cili besar,serai sumer complete dah...sekali tu,aku konpius, eh,camne ek nk siang kerapu nih? dahla satu badan full dgn sisik je, nyaris2 aku nk tepon mak, tapi bile tingat kalau mkn kt kedai, sisik tu pon aku kunyah je..belum penah lagi aku mkn kerapu xde sisik!..hehehehe..



see..senjata2 aku nk siang kerapu,hahahah..kesian gak aku tgk muncung kerapu tu kene gunting



haa..pastu kite mandi lulurkan kerapu dgn tepung serba gune (aku lupe name tepung nih,beli kt kedai kek)



tadaaaa!!! siap..yeay...arini dpt markah penuh sebab hubby kater sedap - ker sbb die lapor giler xtaula kan

hubby lak baru balik dari tonomen golf..debar aku kot2la dpt tv lcd ke ape, aku siap ckp kt apai kalau dpt hamper lagi kite bagi jelah kt jiran ah so sebelah nih ..sekali tuh dpt adiah tepon cordless nih..wahh, syabbas suamiku..permulaan yg baik sebelum dpt yg beso2 ;p..congr8s yang!mmuah!



wokey kande dinde sumer..selamat bekerja dgn hati yg senang gumbire ye..oh, weekend yg xpenah rase puas cuti ;(

19 comments:

Mama Zharfan said...

yum yum nampak sgt sedap ikan tu :)

Kancilbiru said...

woh bikin lapar pagi-pagi ni...

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wahh ikan freshhhhhhhhhhhhhhhh sure manis masak gitu ;-)

Syida said...

aku sgt foul nak masak 3 rasa ni sbb nanti mesti jadi masak sambal je.ok la tu dpt phone,lain kali dapat kete,pastu dpt umah banglo,pastu dpt duit berjuta.hihihiiiii

rozie rahman said...

pernah gak buat 3 rase ni. slalu gune ikan siakap/bawal.. sedap kan? yummy..

e.l.i.z.@ said...

dah lama gak x kar0k ni hihihihi

syanasaid said...

sedap tak?? sedap tak??
hahahaa
wey bikin aku kruk222 lapar jek tau

syabas apai!!! pasni bwk blk TV ye

~ana~ said...

wah...sedap nya kerapu tuh....tepung tu ko beli kat kedai bake with yen sebelah mohd chan ke?hah3x...

aku bab melipat kain pun dpt markah 0.5 je..kalau dah xde tmpt nak letak br aku lipat..hah3x`

mama_umar_maryam said...

mz - ye mz,lg best klu digoreng minggu lepas,sgt fresh

kb - hehehe,xper,dinner nnt cariklah kerapu ye ;)

diana - manisnye dah kureng sket sbb dari minggu lepaskan..tp jadilahhh

mama_umar_maryam said...

syida - bab duit berjuta tu aku amin cpt2,hahaha

ummiaqeef - yup, bawal pon sgt sedap utk 3 rasa

eliz - sekali2 weh ilangkan tensen..berkesan gaklah melalak 4-5 lagu,hahaha

mama_umar_maryam said...

syana - disebabkn aku yg masak,maka aku akui sgt sedaplah,hahaha,tv xmola jugak, nk kete or duit,hahaha

ana - hahahahaa, kt kedai bakeri deret al ikhsan tu ha..lupe lak name die

Afne said...

pergghhh kerapu 3 rasa!

apai join golf ehh.. patut la umar suka main golf (aku tingat entry yg umar main kayu golf tu).

mama tisya said...

ko guna tepung bli kt kedai kek...aku guna tepung jagung je tkpn tepung gandung pn bole...

lps ni apai wt blk tv lcd plak menang golf

Anonymous said...

WAHHH TERLIOR MEH..
TERER LA APAI
MEN GOLF EK

mekchu said...

ooo... hasben pun suka menebas rumput yeee... bleh la geng ngan papa-jit mekchu tu... tp so far, dia pernah bawak balik bola golf je.... cedih :(

Nia said...

hehe,..comel jek. memula nampak kerapu tu dengan tepung, tiba2 dah siap. tapi mmg nampak sedap pun Zety.

Suziey Ahmad said...

xtau nape tp aku agk geli tgk ikan kerapou before masak..sbb kulit dia kot..ekekekek:D

tiefazatie said...

wah..mmg nampak sedap la sis!

fiezahkecik said...

huyooo.ikan tu sangat mengoda. hihi