Saturday, August 15, 2009

LEGAnyaaaaa..

sekarang nih ade seorang bibik tgh membersihkan umah aku..perasaan skg? lega xterkata..umah ni cpt sgt berhabuk, tu xtermasuk lg dgn sarap2 yg lain..bknlah nk kate aku ni fussy or terlalu pembersih..tp aku mmg xtahan dgn habuk / sepah2 nih..

dan aku rase antara contribution yg aku blh buat utk jage umah apai nih ialah mengupah cleaner la..aku nk buat sorg xmampu oiii, aritu konon2 cubela sapu dr atas tangge ke bwh,peluh jantan sumer kuar..pastu termengah2 x cukop napas..(rajin jugakla aku nikan..atleast mencube..dr buat dekk je kan??) ..
tu kdg membuatkan aku heran dgn pangai org yg blh buat xtau je psl nk sapu umah,bersihkan sket2 ke laman umah tu..kan ke tggjwb bersame?? klu dah dok tertonggok kt umah tempat kediaman tu sapu2la sketkan..pelik..pelik..aku mmg pelik! nk kate high stended ..erk, nk tercekik aku! erm..tp tulah hakikatnye...silela jd pembersih skit ye..peringatan ni pon utk aku jugak..lagi2 ade budak kecik, nnt nk tambah sorg lagi baby..lagila kene jage persekitaran..

cleaner kali ni adalah yg ke 2 lepas cleaner sblm ni jatuh saket..kesian kakak tuh..kije bagus tp saket2 plak skg..so ganti dgn kwn die nih..oklah..so-so je..pd aku asal sapu, mop, bersih sket kt mate aku..cukup senaang atii :)

ari ahad ni membebel2 je kije aku..yelah, dah sehat ;), sume saket tinge dgr aku memekik..lagi2 si Umar..agaknye dlm ati die , " OMG, she's come back!" hahaha..kang aku saket kang diamm jek, susah ati plak korg 2 beranak kan...

p/s:ayat2 laser di atas x bermaksud nk sindir / perli sape2..peringatan utk aku jugak...mayb its more to 'luahan' yer..saye pon xsempurna..peace (><) v

8 comments:

SyaNa said...

best kan bleh panggil cleaner
aku kalo tak larat pun call jek auntie tu suh dtg cuci..dr aku stress tgk umah bersepah tp malas nk buat, baik aku kuar duit bayar org

Anonymous said...

beznye ada tukang cuci.hehe..aku ni sapu umah sket dah sakit pinggang haha..nmpk sgt mmg xpenah wat keje kan..

aku kemas umah bila time rajin je selebihnye aku serahkan tugas2 "mengemas" kat damia.ekekek...

Suziey Ahmad said...

hohoho..dh sihat yek..emm mmg la..kita pn xleh la tgk umah sepah n kalu seminggu xvacum rs xleh nk pijak lantai..uhhuuhu..dh la xde bibik..

Liana Manjaku said...

hahaha...dah ok ler sekarang nie yer...Bestnya ada cleaner... Di tempat ku, susah ler nak cari. Lagi 1 en. suami ku itu... lebih suka isteri dia buat sdn. huhuhu.... Pernah cakap, upah orang nak? Dia cakap kan...upah kat abang jer lah :) tak de harapan ler...

mama_umar_maryam said...

syana - tp cleaner ni bertuah weh, siap aku jmpt tuh,,huhu die xde transpot,aku pakse die bli beskal

nana- terpaksa nana..huhu, aku pon set2 ko la jugak..mcm ketulahan dgn penyapu,ekekek

suziey- aah,slalu dok bygkan bestnye klu ade bibik, ni cleaner wekend je ader..tu pon kdg xder :(

liana - somiku? nk kene siku la klu die x bagi..hahaha,terpaksa ummi..xlarat nk sapu atas bwh

mama ahza said...

aku cadangkan kau beli air purifier. aku baru beli satu smlm..sbb skang ni dgn hazenye H1n1nye, bilik pn berhabuk je wpun dh divacuum hari2, mane la x afeef lmbt baik aritu..terus aku beli air purifier, disamping menyerap habuk and bakteria berterbangan dlm bilik, juga dpt menyenyakkan tido dgn haruman aromatherapy yg dititiskan dlm air tu, confirm umar pn tido nyenyak smpi pg mcm afeef hihi!

mama_umar_maryam said...

esah - ko dah mcm iklan tv sah..aah mmg bagus kan air purifier tuh..kene potong bajet raye la camni,hahahaha

mummy aryan syamil said...

yang,,
aku wkend jerk bz mengemas umh,,
mengemop tuh kena la yang..br ati rs puas hati..ekekee
ade anak kecik,kn tambah rajin,nk2 cm aryan suka mengutip,riso je tkt lantai xbersih kan..huhuhu