Monday, August 11, 2014

Kisah pantang yang xberapa best

Salam ;)

Memandangkan ade permintaan (kih3..nad dgn ana je pon ;p) meh mak citer kesah down time pantang..

Kite stat dgn ari ke 3 lps urut dgn confinement lady ..makcik ni urut mak aihh kuat btol..baper kali aku ckp jgn kuat2 sbb aku xtahan die mcm igt aku main2 agaknye..siap makcik nih..ari ke2 dtg mmg aku sound xhengat punye..malam tu aku mcm saket urat..demam trus t_t ..tekejut urat2 aku yg mmg dh tersedia bengkek tu..pastu cik B dh stat bengkak..aduhhh..demam sejuk gigil 1 malam...sedey btol..dhla susu xbaper nk kuar..cian yasmeen aku sumbat je dan tahan saket ..Allah..airmate pon tumpah..

Ari ke 4 makcik tu dtg lg..kalini aku btol2 sirius menyatakan bahawa aku naik demam diurut dek dia smlm..seb bek die dgr..die pon sound aku blk.."dek..urut bersalin mmg kene kuat sket..byk acik nk btolkan urat2 awak nih.." ..aku xpedulik..aku ckp..No,no,no makcik..kene pelan2 gak..kang saya kensel pakej makcik nih...eh..idokle ckp camtu..aku cume balas balik.."btol acik..badan saya saket2 ni..demam mlm td..tlglah pelan2 je arini..rilek2 je.." kesian I kannn

Lps setel berurut dan tungku 3 ari berturut2 badan rase best n fresh giler..berbaloilah saket urat tuh.heheh..mmg lps urut susu bykk..seb bek pam smpi on time..kelako plak bile igt balik..pam aku order smpi mase makcik tu tgh urut..aku soh stop jap sbb tegedik2 amik parcel..trus basuh,pasang n ready nak pam ;)

Raya ke 2 aku dh blk Bangi sebenanye..mmg kalini berani sket blk umh (mak x ikut pon) sbb rase mcm kuat sket..tp keje2 berat mmg mntk tlg mr apai lah..takat masak sup utk diri aku blh la larat..tp rezeki akulah..maksedare2 kt bangi ni dtg and bwk sup2..masak lauk utk aku ..wpon x tiap2 ari..tp aku rase ringan sketlah..sampai lah ari ke 15 camtu..tibe2 cik B aku buat hal lagi..nipple crack..ade skali tu kuar darah.oh ngeri xnk igt lagi.sedih giler aku.tahan saket je tiap kali yasmeen nk nenen.sbb latch xberape btol..puas aku nk ngangakan mulut kecik dia time nk nyusu...Allah peritnya tiap kali die lapor..

Nak jadi citer dek saket tu..again aku demam! Allah..teruk kalini demam..xblh bgn lgsg..mcm nk m*ti je rase..tgh2 malam gigil smpi ke pagi..Umar bgn g skolah pon mr apai yg siapkan sume  aku mmg xblh buat apa2 ..nk pitam je..g klinik n doc cek ..sah bentan susu! Aduhh..dpt ubat demam,antibiotik n surut bengkak. .doc soh g sensei carik kurma merah n herba2 cine lps bersalin..

Dptlah beli kurma merah ubat sensei tu..buat air rebusan..minum panas2..sedap sbb ade longan sekali..mmg good tips lah doc ni bagi aku..selain dari ubat2 tulah kan..tobat dah weh lps ni mmg jgn malas pam n cpt2 cari kurma merah utk elak bengkak susu nih..

Satu lg nipple crack ni aku try gune Cocoa butter krim tu..purelan medela tu hampeh xlut lgsg! InshaAllah cpt elok luke/lecet cik B kite :)

So nilah antara citer xbrp best dlm pantang aku..wpon masih lg dlm pantang (ari ke 23 time aku taip nih) tp jage2lah esp klu kite pantang sendiri2 nih..mak aku dtg time siang2 je utk tgk aku..xdela ari2 pon..time aku demam teruk tu je dia dtg ..xnk sshkan dia sgt kan..penat dia x abis lg jage dari jage menantu(adek ipar aku sebulan sblm aku banak)-aku-masak raya lagi aritu..sbg anak yg solehah..aku nk dia rehat la sket..kang dia saket ssh plak aku

Oklah..nnt rajin2 lg aku berciter lg ye..tata ;D..

7 comments:

Unknown said...

Wow....aku nampak FS di situ..hihihihi...aku kalau nipple crack, ambik air susu cik b sebelah lg...sapu kat situ....jgn biar kering...sentiasa letak....

zety said...

X jalan ana uhuk3..tp aku sapu gak sekali dgn purelan..bepanthen pon pnh ..vaseline pnh..last2 cocoa buyter ni yg plg ok

nad said...

aduuu dugaan...
alhamdulillah ramai yg membantu
mmg takleh memain bab bengkak susu tu..kite pun penah..menggigil2 dibuatnya..

zety said...

Tulah nad..rasenye almost sume ibu2 pnh kene kot..yg bernaseb baik jelah terlepas seksaaa..gigil2 tu len mcm kan

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

seksanya bengkak susu..huhuhu..nway, bby yasmeen super comelll..^_^

Wan Amira said...

babe tunjuk kan sikit rupe kurma merah and herba cina tu.. a friend of mine having the same problem

Afne said...

Aku teringat2 kena bengkak susu masa hana & haziq dulu. Maka masa hani aku mmg sumbat je tetek 1.5-2 jam sekali. Mmg bengkak jugak tp seteruk dulu sampai nangis2 gigil menahan.