Friday, August 8, 2014

Kelahiran baby girl kami :D

Salam :)

Wahh..dh 22 hari veranak barulah nk update blog ye..bkn apa..bile dh ade 2-3 social nw nih (dan 3 anak)..aku lbh prefer ig kot..sng..tepek gmbr..ltk icon senyum..haaa sonang..sume org tgk pon gembiraa.hehehe

Alhamdulillah..sabtu,19 July 2014, 20 Ramadhan yg lalu..baby kami yg ke 3 selamat dilahirkan..
Normal,berat 3.2kg,kejap je dlm labour room (kol 8 pagi masuk,kol.9.50 pagi baby slmt kuar)..
Air ketuban turun masa nk masak sahur pagi sabtu tu..wpon tau dh smpi masa..ttp teruskan masak utk Umar n mr apai..sbb xrs saket apapon..then tgu subuh n dlm kol 7.30 camtu barulah gerak g azzahrah..siap benti cari roti krim seketul 2 sbb bln posekan..ikutkan tekak nk brekfes roti canai 2 keping ;p ..oh ye,alhamdulillah aku cukup pose dari 1 ramadhan smpilah hari nk veranak tu :)
Sampai kt azzahrah terserempak dgn gynae aku Dr Fazlina..nmpk dia mcm nk blk umah dh pagi tu..aku nk parking sblh kete dia n dia terkejut nmpk aku..lps dia tau yg aku nk lapor diri..dia xjd balik..sbb history aku besenye kt labour room kejap je

Lps lapor diri nurse cek bukaan rupenye dh 4cm..trus masuk labour room kol 8 pagi tu..well..saket punye saket..kol 9.50 pagi selamat keluar baby girl kami..mr apai untungler..teman kejap jekan..hehe..mase saket tu aku xdgr apedah..sayup2 je dgr,"yang..awak kuat yang..sikit je lagi.."..kuat sgtlah bini awak nih..nak innalillah dah rase ;p

Lebih kurg camtulah citer veranak kalini..simple je..lbh kurg mcm org lain gak..syukur sgt both of us sehat..cume Umar n Maryam lah diorg tido dgn atok nenek (fil aku) 1 malam..happy dpt adek baru..tp Maryam ade emo2 sket..sedey plak aku tgk die nangis mase 1st time masuk bilik tgk aku n baby..yelah..selama ni dialah intan payung kamikan..hehehe..but she loves her baby sister sooo much.caring bebenor!

Oklah..nnt share citer xbaper best dlm pantang plak..xdela mcm fairy tale sgt citer veranak nih..ade je up n down nye..Allah je tau kan..tp bile ngadap muke baby tu..hmmm...syurga sungguhlah :D
Share sikit gmbr2 mase 19hb July lepas & gmbr raya sekali..inshaAllah..klu ade demand adela citer sambungan utk ari2 seterusnye...kih3.ngade konon adela org mntk kan :p
Yasmeen Hanina nama kalini..ari ke 6 baru btol2 decide..meeting face to face dgn mr apai asek nk gado2 kucen je..hahaha..last2 decide via wasap.

7 comments:

AyuArjuna BiGoshh said...

alololo chumelnya...

zety said...

tq sis Ayu..congrats jugak utk your bb boy!

nad said...

seronoknya baca pengalaman zt ni..
doakan kite jugak ek zt
teringin bebeno nak berbaby baru hehe...
sambung la lagi, tak sabar nak baca :)

Unknown said...

Tahniah zety....lawo nama baby...aku dulu pun time arissa, kemain payoh nak decide...huhuhu...eh cite la lg kisah berpantang ko..

zety said...

ok dear nad..nnt zt share tips skit2..blh la prepare ape2 yg patut nnt.hihi..

tq ana..ok2 i will share khas utk korg ;)

Wan Amira said...

seronok tengok my good blogger friends dah selamat semuanya..

you.
ayu.
suzi.

alhamdulillah

mummy_ayu said...

congrats Zet..suka la Umar & maryam..dpt baby..Maryam ok jer kan? Iris..bukan mian lagi..tak nak baby